Sürdürülebilir dünya için toplumu bilinçlendirmek ve ikna etmek görevi iletişim sektörüne ait

isil_aridag_surdurulebilir_markalar

Sustainable Brands-Sürdürülebilir Markalar Konferansı’nda konuşan İDA Başkanı Işıl Arıdağ “Sürdürülebilir dünya için toplumu bilinçlendirmek ve ikna etmek görevi iletişim sektörüne ait,” olduğunu belirtti.

Dünyanın en önemli 50 konferansı arasında gösterilen global Sustainable Brands buluşmalarının İstanbul ayağı olan Sürdürülebilir Markalar Konferansı’nda, “Sürdürülebilirliğin DNA’sında iletişim var: Nasıl Keşfedilir?” başlıklı bir oturum düzenlendi.

İDA – İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Işıl Arıdağ, yaptığı konuşmada, “İş dünyasının sürdürülebilir markalar yaratması ve yönetmesi, artık bir tercih değil, zorunluluk. İş dünyası ile birlikte, başta devlet olmak üzere sivil toplum kuruluşlarının, fikir önderlerinin ve üniversite çevrelerinin eşgüdümlü işbirliği ve önderliğiyle geleceğimizi korumak mümkün.  Ancak, markanın misyonu toplum tarafından benimsenmediği takdirde sürdürülebilir marka olmak mümkün değil. Toplumu bilgilendiren, ikna eden ve aynı amaç uğruna hareket geçiren iletişim mesleği. Bu da iletişim sektörünün önem ve gücünü gösteriyor” dedi.

Bu yıl İstanbul’da üçüncü kez, ‘How Now’ temasıyla gerçekleştirilen Sustainable Brands-Sürdürülebilir Markalar 2015 Konferansı’nda, “Sürdürülebilirliğin DNA’sında iletişim var: Nasıl Keşfedilir?” başlıklı bir oturum düzenlendi. Sürdürülebilirlik Akademisi Yönetim Kurulu Üyesi Semra Sevinç’in yönettiği oturumda, Reklamcılar Derneği Başkanı Kayhan Şardan, Kurumsal İletişimciler Derneği – KİD Başkanı Bengi Vargül ve İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği – İDA Başkanı Işıl Arıdağ konuşmacı olarak yer aldı. Sürdürülebilirlik iletişiminin neden önemli olduğu konusunu masaya yatıran konuşmacılar, marka itibarını yönetmek için önerilerini konferans katılımcılarıyla paylaştı.

İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği – İDA Yönetim Kurulu Başkanı Işıl Arıdağ, “İş dünyasının sürdürülebilir markalar yaratması ve yönetmesi, artık bir tercih değil, zorunluluk. Ancak, sürdürülebilirlik misyonu taşıyan bir markanın anlayış ve doğrularının, tek başına dünyayı kurtarması mümkün değil. İş dünyası ile birlikte, devlet politikalarının, fikir önderlerinin, üniversite çevrelerinin ve sivil toplum kuruluşlarının eşgüdümlü işbirliği ve önderliğiyle geleceğimizi şekillendirmek mümkün” diye konuştu. İletişim mesleğinin görevinin tüm paydaşları ve özellikle toplumu bilgilendirmek, bilinçlendirmek, ikna etmek ve aynı amaç uğruna harekete geçirmek olduğunu dile getiren Arıdağ, “Marka misyonu toplum tarafından benimsenmediği takdirde başarmak mümkün değil” dedi.

Sürdürülebilirlik iletişimini 3s+1ö ile ifade etmek gerektiğini vurgulayan Arıdağ, sözlerine şöyle devam etti: “Toplum dinamiklerini değiştirmek için markanın özünde 6P taşıması, iletişimin özünde 3S+1Ö’yü benimsemesi gerekiyor. Eskiden People, Planet ve Profit ile 3P formülü geçerli iken, şimdilerde 6P konuşuluyor. Partnership, Participation ve en önemlisi Purpose eklendi. Öte yandan iletişimin özündeki 3 S, Sorumluluk, Samimiyet, Sadelik ve Ölçülebilirlik. Sorumlu, çünkü odağında insan var. Vatandaşın, müşterinin, kullanıcının dinlenmesi ve hakkının korunması gerekiyor. Dürüstlük ve şeffaflık,  sürdürülebilirlik iletişiminin vazgeçilmezleri. Bu da güven demek. Güvenilir olmak demek.  Sadelik de çok önemli. İletişim profesyonelinin kompleks veya değil, işi çok iyi anlaması gerekiyor. Ardından da tüm paydaşların anlayabileceği, kabul edeceği ve ufak adımlarla hayata geçireceği bir iletişim diline tercüme etmesi gerekiyor. Son olarak, her program sonuç hedefli olmakla birlikte, sürdürülebilirlik iletişiminde dinamik bir süreç yaşandığı bir gerçek… Birçok bilinmez ile çıkılan yolculukta, ekonomik, politik, sosyolojik ve teknolojik parametrelere bağlı olarak hareket planını sürekli gözden geçirmek gerekiyor. Her hâlükârda, kantitatif ve kalitatif yönetmelerle değişimi izlemek bir mecburiyet. Nihai hedef ise toplumsal tutum ve davranış değişikliği. Topluma değer katan bir sürdürülebilir marka için,  iş planları kadar toplum dinamiklerini takip etmek gerek. Bu da yetmez…  Toplum dinamiklerini değiştirmek bir o kadar önemli. Markanın özünde 6P’yi taşıması kadar, iletişimin özünde 3S+1Ö’yü benimsemesi gerekiyor.”

Sürdürülebilir markaların başarılı iletişim reçeteleri paylaşıldı

İDA üyesi şirketler, ‘İletişim Danışmanlarından Başarılı İletişim Reçeteleri’ başlıklı  oturumda, marka yetkilileri ile birlikte sürdürülebilir markaların başarılı iletişim reçetelerini paylaştı. İletişim yönetiminin marka itibarı için etki ve gücünü sergileme imkanı buldu. Oturum,  İDA çatısı altında sektör işbirliğinin de örnek bir uygulaması oldu.

Bu bölümde,  Address İletişim Başkanı Çağlayan Kent Ergönül ile TÜRKYTONG Reklam ve Tanıtım Müdürü Lebriz Akdeniz TÜRKYTONG hakkında; Caretta İletişim Genel Koordinatörü Banu Akarsu INTEL hakkında, Grayling Türkiye Müşteri İlişkileri Yöneticisi Esra Eğilmez PayPal hakkında; MPR İletişim Danışmanlığı Grup Direktörü Elif Aydar ve McDonald’s Çocuk Vakfı Koordinatörü Şule Abra McDonald’s Çocuk Vakfı hakkında ve  Ünite İletişim Grup Koordinatörü Bilgen Altınok ise Brisa Solar Impulse projelerinin iletişim yönetimi ile ilgili sunum yaptı.

İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği  – İDA Hakkında

İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği – İDA, üyesi şirketlerin, içinde bulunduğu halkla ilişkiler sektörünü geliştirmek, genişletmek ve itibarını artırmak, sektörde haksız rekabete, kayıt dışı faaliyete ve etik dışı davranışlara karşı bilinç yaratmak, sektörden hizmet alan kuruluşların, sektör hakkında doğru bilgilere ulaşmasını sağlamak, üyelerinin, mesleğin ve piyasanın sorunları karşısında dayanışmalarını ve rekabet ortamını zedelemeden ortak hareket etmelerini, uluslararası hizmet standartlarına ve etik kodlara uyarak örnek olmalarını, mesleki performanslarını ve yönetim becerilerini artırarak hizmet kalitelerini yükseltmelerini sağlamak amacıyla kurulmuştur. İletişim Danışmanlığı sektörünün Türkiye’deki kurumsal temsilciliğini yapan ve sadece şirketlerin üye olduğu İDA, aynı zamanda Uluslararası İletişim Danışmanlığı Örgütü-ICCO’nun Türkiye kanadını oluşturmakta ve temsil etmektedir.  http://www.ida.org.tr/