PRCA’DAN 2017 Yılında Muhteşem İletişim İçin 17 Öneri
PRCA Yönetim Kurulu ve İletişim Konseyi’nin kıdemli üyelerinin görüşleri doğrultusunda hazırlanan ‘2017 Yılında Etkin İletişim’ konusundaki 17 öneri:
-
Sahte haberler
2016 yılı sahte siyasi haberlerle ilgili tartışmalara sahne olmuştu; gelecekte de yanlış bilgilendirmeye dayanan kampanyalar iş dünyasının konusu olmayı sürdürecek. Yoğun sosyal medya takibi, hızlı geri dönüş, esneklik ve medya önündeki iletişim yöneticilerini güçlendirme ihtiyacı hiç olmadığı kadar önemli olacak.
-
İtibar ve güven
Kurumlar hakkındaki negatif algının yüksek olduğu bir gerçek. Bu nedenle, şirket yöneticileri, toplumun ihtiyaçlarına yeterince yakın olup olmadıklarını gözden geçirmeli. İddialı markalar açısından, mevcut oyuncularının amaçlarını ve çalışmalarını sorgulayıp değiştirmeleri için büyük bir fırsat bulunuyor.
-
Marka kimliği
Brexit ve Donald Trump, toplumun önemli bir kısmının kendilerini farklı gördüğünü ve özellikle farklı markalarla özdeşleştirdiğini ortaya çıkardı. Markaların, bu yeni ayrışma ile kendi kimliklerinin nasıl bir araya gelebileceği konusunda çaba göstermesi gerekiyor.
-
Sosyal medyanın siyasi bölünmesi
Mevcut sosyal medya markaları, kendi camialarını daha yakından izleme baskısı altında ve siyasi uçlarda olan markaların birçoğu alternatif platformlar arayışında. Bu olgu da solcu ve sağcı anlayıştaki sosyal medya yankı odalarının (karşıt görüşlerin süzgeçten geçirildiği ‘oda’lar) sadece farklı hashtag’lerle değil tamamen farklı yerler etrafında şekilleneceği anlamına geliyor.
-
Gerçeklerden kaçış
Siyasi tedirginlik dönemlerinden sonra, toplumlar normal olarak yeni kaçış yolları arayacak. İnsanlar macera, yeni deneyimler, yaratıcılık ve kişisel gelişim konularına yönelecektir. Bu zorlamaya uygun kampanyalar geliştirmeliyiz.
-
Dijital detoks
İnsanların yalnızca gerçeklerden kaçma isteği değil, ekranlardan uzaklaşma ve temel iletişime geri dönme istekleri de olacaktır. Bu olgu da markalar için yeni potansiyel fırsatlar yaratacaktır.
-
Duyguları hedeflemek
Tüketiciler, herhangi bir markaların ruhunun parçası olarak, özgün hedefler de görmek ister. 2017, hem kalpleri ve hem de akılları kazanan markaların duygusal amaçlarına ulaşacağı bir yıl olacaktır.
-
Canlı yayınlar
Canlı yayın içeriğini artırmak, “içeriğin yaşandığı an” ihtiyacını karşılar ve markalara, kitlelerinin daha kapsayıcı deneyimler yaşaması yönünde imkân sunar.
-
Artırılmış gerçeklik
Pokémon Go ile başlayan artırılmış gerçeklik, oyunlar, reklamlar ve uygulamalarla faaliyet gösteren tüketici markaları ve sektörün yeniden canlanması için çok büyük bir potansiyel taşıyor.
-
PR otomasyonu
Büyük Veri + Makinelerin Öğrenmesi + Yapay Zekâ = Tüm iletişim ve PR sektörü için inanılmaz fırsatlar. Geçen yılın zahmetli görevleri, yerini strateji çalışmalarına bırakacak.
-
Sosyal medya reklamcılığı
2016 yılı Facebook, Snapchat and Instagram reklam harcamalarının TV’yi geride bıraktığı bir yıl oldu. Bu trendin 2017 yılında da -reklam açılmasını önleyici sistemlere (ad blokers) rağmen- devam edeceği düşünülüyor.
-
Gazeteciliğe itibar kazandırma
Gelecek nesil gazeteciler kontakları nedeniyle değil, ilgi çekici hikâyeler oluşturma ve etkileme yetenekleri sayesinde işe alınacaklar. En iyi yazarlar ve belgesel yapımcıları, sosyal gruplar oluşturan kanıtlanmış takip programlarıyla el üstünde tutulacak.
-
Birleşmeler ve işbirlikleri
Müşteriler, geniş bir kapsamda yapılan pazarlama ve iletişim harcamalarının birleştirilmesini istiyorlar. Ajansların bu ihtiyacı kendi işlerine, yaratıcılıklarına ve faaliyet belgelerine zarar vermeyecek şekilde dikkate almaları gerekiyor.
-
Denizaşırı bütçeler artacak
50. maddenin tetiklenmesiyle pound önüne geçilemez bir şekilde değer kaybedecek. Pound’un zayıflaması, denizaşırı şirketlerin bütçelerinin artması anlamına geliyor. Bu durum da uluslararası kurumlardan daha büyük yatırımlar görebileceğimize işaret ediyor.
-
Yetenek boşluğunu doldurmak
Sektör büyümesini sürdürdükçe, işe alımlar, 2017 yılında da en önemli konulardan biri olmaya devam edecek. Sürekli eğitim alma ve yeteneklerimizi geliştirme ihtiyacı önemli bir odak noktası olacak ve bu ihtiyaç, danışmanlık şirketlerini birbirinden ayrışmasına yardımcı olacak.
-
İş/Özel yaşam dengesi
İletişim profesyonellerine iş dışındaki yaşamları ve ilgi alanları için fırsatlar sunulması sektörümüz için yararlı olacaktır. Yetenekleri geliştirmek ve yeni fikirlere yer açmak için esnek çalışma saatleri uygulamalarını da desteklemeliyiz.
-
Çeşitlilik hiç olmadığı kadar önem kazanıyor
2016 yılında bazı müşterilerimizin yalnızca çeşitlilik planı olan şirketlerle çalışacağını duyurduğuna şahit olduk. Bunu, yetenek çeşitliliğini geliştirmemiz için bir uyanış çağrısı olarak değerlendirmeliyiz.
Kaynak: PRCA