İDA, KİD ve TÜHİD Türkiye turizm sektörünün algısını ve iletişim çalışmalarını konuştu

MICE_toplanti2

İletişim Danışmanlığı sektöründeki kurumların Türkiye’deki tek temsilcisi konumunda bulunan İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA),  Türkiye Halkla İlişkiler Derneği (TÜHİD) ve Kurumsal İletişimciler Derneği (KİD) ile birlikte ACE of M.I.C.E Kongre, Toplantı ve Etkinlik Sektörü Fuarı’nda “Türkiye’de krizden fırsat çıkarmak” başlıklı oturumda Türkiye turizm sektörünün yurtdışındaki algısını ve yapılabilecek iletişim çalışmalarını konuştu.

“Türkiye’de farklı güzergahlar yaratılmasına ihtiyaç var”

Oturumdaki konuşmasında Türkiye’nin içinde bulunduğu krizin aslında eksik noktaları iyileştirmek için bir fırsat olduğuna dikkat çeken İDA Yönetim Kurulu Başkanı Ergun Gümrah “Türkiye büyük bir potansiyele sahip fakat, yemek, müzik, kültür – sanat, sportif turizm dallarına açılım göstermeli. Farklı güzergâhlar yaratılmasına ihtiyaç var. Dünyada boş ve ıssız yerlerde dahi görülmeye değer noktalar inşa ediliyor.  Tarihi mekanlarımıza sahip çıkmamız gerekiyor. İletişimcilerin sözlerine kulak verilirse Türkiye‘nin turizm potansiyeli 10 kat daha fazla artacaktır. Ancak Türkiye bu krizde bir karar vermeli 10 Euro’ya her şey dahil turistlere mi yönelecek yoksa 500 euroluk oda parası ödeyen turistlere mi, böyle bakarsak bu kriz bizim için fırsat olur. ” dedi.

Algının süreli iletişim çalışmalarıyla yaratılabileceğini vurgulayan TÜHİD Geçmiş Dönem Başkanı Fügen Toksü “Türkiye’nin ekonomik kalkınması için bir tanıtım stratejimiz olmalı. Ülkemizin bütün değerlerini her nesle aktarmamız gerekiyor. Bunu da günü kurtaran tanıtımlar yapmak yerine stratejik bir iletişim yaklaşımıyla mümkün kılabiliriz. Bu bir süreç ve bu süreci devam ettirsek uzun vadede Türkiye ilgi görmeye devam edecektir. ” dedi.

Kurumsal İletişimciler Derneği Başkanı Bengi Vargül Şen konuşmasında iletişim ve algının önce düşünceleri sonra davranışları belirlediğini belirterek “Türkiye şu anda bir tünelden geçiyor. Turizmde dip nokta yaşanıyor. Öte yandan kriz tüm dünyada normal hale geldi. Önemli olan bu süreçten çabuk çıkmaktır. Bu doğrultuda sivil toplum kuruluşları ve özel sektör ortak platformlar oluşturmalı. Turizm yalnızca deniz-kum-güneş olarak düşünülmemeli, Türkiye’nin 7 bölgesindeki değerler ayrı ayrı anlatılmalı. Biz üç dernek olarak bu süreçte elimizden gelen desteği vermeye hazırız.” dedi.

Bu yıl dördüncü kez düzenlenen ve dünyanın en büyük üçüncü MICE (Meeting, Incentive, Congress, Events) fuarı olan “ACE of M.I.C.E. Kongre, Toplantı ve Etkinlik Sektörü Fuarı” 24 Şubat 2017 Cuma günü sona erecek.

İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği  – İDA Hakkında

İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği – İDA, üyesi şirketlerin, içinde bulunduğu halkla ilişkiler sektörünü geliştirmek, genişletmek ve itibarını artırmak, sektörde haksız rekabete, kayıt dışı faaliyete ve etik dışı davranışlara karşı bilinç yaratmak, sektörden hizmet alan kuruluşların, sektör hakkında doğru bilgilere ulaşmasını sağlamak, üyelerinin, mesleğin ve piyasanın sorunları karşısında dayanışmalarını ve rekabet ortamını zedelemeden ortak hareket etmelerini, uluslararası hizmet standartlarına ve etik kodlara uyarak örnek olmalarını, mesleki performanslarını ve yönetim becerilerini artırarak hizmet kalitelerini yükseltmelerini sağlamak amacıyla kurulmuştur. İletişim Danışmanlığı sektörünün Türkiye’deki kurumsal temsilciliğini yapan ve sadece şirketlerin üye olduğu İDA, aynı zamanda Uluslararası İletişim Danışmanlığı Örgütü-ICCO’nun Türkiye kanadını oluşturmakta ve temsil etmektedir.