İDA ve Bahçeşehir Üniversitesi’nden İletişim Sektörü İçin Dev Adım

İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA) ve Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi, iletişim sektörüne katma değer sağlayacak stratejik bir işbirliğine imza attı.  İletişim sektörünün tüm paydaşlarına değer katmak amacıyla imzalanan protokol; Ölçümleme, Eğitim ve İDA Markalı Ders Programları ile tüm Türkiye’yi kapsayacak KOBİ Marka Eğitimi projelerini kapsıyor.

Halkla ilişkiler sektörünü geliştirmek ve itibarını artırmak adına faaliyetler yürüten İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA), sektörün sorunlarına akademik bakış açısıyla çözümler üretmek, sektörel pratiklerle akademik yapıyı buluşturmak amacıyla Bahçeşehir Üniversitesi (BAU) İletişim Fakültesi ile geniş kapsamlı bir protokol imzaladı. BAU İletişim Fakültesi Galata Teras’ta yapılan imza töreninde protokolün detayları katılımcılarla paylaşıldı.

İşbirliğine öncülük eden İDA Yönetim Kurulu Başkanı Ergun Gümrah ve BAU İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hasan Kemal Suher imza töreninde birer konuşma yaptılar.

İşbirliğinin iletişim mesleğinin çok yönlü gelişimine önemli katkıları olacağına inandığını söyleyen Ergun Gümrah “İletişim dünyasının neredeyse her gün değişen beklentilerine uyum gösterecek donanımda yeni mezunları istihdam etme, öğrencilerin de bu beklentiyi karşılayacak şekilde eğitim alma ihtiyaçlarının farkındayız. İşbirliğimizin bu ihtiyaçları karşılamak adına önemli bir değer taşıdığını düşünüyorum. Bu protokol çerçevesinde uzun yıllardır çözülemeyen halkla ilişkiler sektörüne ölçümleme standardı getirilmesi konusunda önemli bir açılım fırsatı da bulacağız. Bahçeşehir Üniversitesi’nin dünyayı yakından takip eden, yenilikçi yapısı böyle bir işbirliğinde bizi cesaretlendiriyor. Öte yandan Anadolu’daki KOBİ’lere çok geniş kapsamlı bir marka eğitimi fırsatı sunmak için de Bahçeşehir Üniversitesi ile birlikte düğmeye basıyoruz. Bu heyecan verici adım, ülkemizin yeni markalar yaratma yolculuğuna da katkıda bulunacaktır. ” dedi.

İşbirliğinin hem akademi hem de sektörün geleceği için önemli olduğuna değinen Prof. Dr. Hasan Kemal Suher “Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi olarak son yıllarda geliştirdiğimiz Ortak Eğitim Modeli ile öğrencilerimizin okul yıllarında sektörün profesyonelleri gibi çalışmasına olanak sağladık. Böylesi bir yapıya İDA gibi sektörün kalbinde çok önemli işlere imza atan bir kurumun dahil olup destek vermiş olması bizim için çok kıymetli. Bu desteğin yanı sıra, özellikle halkla ilişkiler alanındaki global akademik gelişmelerin sektörün çıkarları doğrultusunda entegre edilmesi için de çalışacak olmamız sektör adına iyi bir adım olacaktır diye düşünüyorum. İDA ve Bahçeşehir İletişim olarak geliştireceğimiz ortak projelerle özellikle halkla ilişkiler uygulamacılarının sorunlarına çözümler üretebilirsek iki kurumun da misyonuna uygun olarak, kazan-kazan stratejisini hayata geçirmiş olacağız.” dedi.

İletişim eğitiminde yeni modeller geliştirilecek

İşbirliği kapsamında, Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından yürütülen Ortak Eğitim Modeli’ne İDA üyesi kurumların da katılması sağlanarak öğrencilere akademik programlar dâhilinde, kontrollü bir şekilde staj yapma imkanı verilecek. Ayrıca halkla ilişkiler sektöründeki insan kaynağı potansiyelinin daha da iyileştirilmesi için İDA üyesi kurumlarda çalışan profesyonellere, lisansüstü eğitimlerinde Bahçeşehir Üniversitesi tarafından destek sağlanacak.

Üniversitelerin halkla ilişkiler eğitimindeki güncel yaklaşımlara dair çalıştayların hayata geçirilmesi, halkla ilişkiler sektörüne ölçümleme standardı getirilmesine yönelik çalışma gruplarının oluşturulması ve Anadolu’da KOBİ’lere iletişim eğitimi verilmesine yönelik projelerin gerçekleştirilmesi gibi konular da işbirliği kapsamında ele alınacak.

İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği  – İDA Hakkında

İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği – İDA, üyesi şirketlerin, içinde bulunduğu halkla ilişkiler sektörünü geliştirmek, genişletmek ve itibarını artırmak, sektörde haksız rekabete, kayıt dışı faaliyete ve etik dışı davranışlara karşı bilinç yaratmak, sektörden hizmet alan kuruluşların, sektör hakkında doğru bilgilere ulaşmasını sağlamak, üyelerinin, mesleğin ve piyasanın sorunları karşısında dayanışmalarını ve rekabet ortamını zedelemeden ortak hareket etmelerini, uluslararası hizmet standartlarına ve etik kodlara uyarak örnek olmalarını, mesleki performanslarını ve yönetim becerilerini artırarak hizmet kalitelerini yükseltmelerini sağlamak amacıyla kurulmuştur. İletişim danışmanlığı sektörünün Türkiye’deki kurumsal temsilciliğini yapan ve sadece şirketlerin üye olduğu İDA, aynı zamanda Uluslararası İletişim Danışmanlığı Örgütü-ICCO’nun Türkiye kanadını oluşturmakta ve temsil etmektedir.