>

İletişimin Mesleki İlkelerine TÜSİAD’ın Desteği Bekleniyor

 

İletişim ve Medya İlişkileri Yönetimindeki Mesleki İlkeler maddelerini 8 dernek imzaladı. Şimdi ise TÜSİAD’ın imzası bekleniyor.

Kamuoyuna doğru bilgi ve haber ulaşması yolunda sağlıklı bir iş modeli oluşturmak amacıyla hazırlanan Mesleki İlkeler maddeleri, Bilişim Muhabirleri Derneği (BMD), Ekonomi Gazeteciler Derneği (EGD), İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA), Kurumsal İletişimciler Derneği (KİD), Reklamverenler Derneği (RVD), Türkiye Gazeteciler Cemiyeti (TGC), Türkiye Halkla İlişkiler Derneği (TÜHİD) ve TOBB Medya ve İletişim Meclisi tarafından imzalandı. Konu ile ilgili Dünya’ya açıklama yapan İDA Başkanı ve GoodWorks Ajans Başkanı Ergun Gümrah, yakın zamanda bu ilkeleri TÜSİAD’ın da imzalamasını beklediklerini söyledi. Mesleki ilkelerin 38 maddeden oluştuğunu anlatan Gümrah, kısa zamanda imza töreninin gerçekleşeceğini, bunun Türkiye ekonomisi için de önemli bir adım olacağını söyledi.

Sektörle ilgili de bilgiler veren Gümrah, Türkiye’de halkla ilişkiler sektörünün büyüklüğünün yaklaşık 100 milyon dolar olduğunu ifade etti.

Hak, değer ve itibar karşılıklı olarak korunacak

İletişim ve Medya İlişkileri Yönetimindeki Mesleki İlkeler 38 maddede sıralanıyor. Bu maddelerden birkaçı şöyle:

  • İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’ndeki ilkeleri benimser.
  • Karşılıklı olarak mesleklerinin hak, değer ve itibarını korumak için özen gösterir. Güvenilirlik, dürüstlük, şeffaflık, sorumluluk ve adil olma ilkelerine bağlı kalır, aralarında gizli ve özel anlaşma ile çıkar birliği oluşturma, ödüllendirme, rüşvet, baskı ve manipülasyonu kabul etmez.
  • Türkçe dilinin doğru kullanımına, toplumun geniş kesimlerinin anlayabileceği şekilde yazılı ve sözlü ifadeye özen gösterir.
  • Fikri mülkiyet haklarına saygı gösterir.
  • Temsil ettiği şirkete, markaya, kuruma ait içeriği, mecraların ihtiyaç ve beklentisine uygun biçimde hazırlar ve medya mensubunun değerlendirmesine sunar.
  • Sunduğu içeriğin haber, röportaj, yorum vb. olarak yayınlanmasının garantisi olmadığının bilincindedir.
  • Yayın öncesinde, habere konu tarafların içerikle ilgili görüşlerine makul bir zaman diliminde başvurur. Ambargolu haberlerde, haber kaynağının belirlediği ve/ veya meslektaşlar arasında centilmenlik anlaşmasıyla belirlenen yayın zamanına uygun davranır.

“Reklam önemini yitiriyor mikro iletişime geçeceğiz”

Gümrah, önümüzdeki dönemde reklamın gittikçe önemini kaybedeceğini söyledi. Gençlerin artık daha çok mobil reklamları takip ettiğini belirten Gümrah, mobil uygulamalarda reklamları engelleyici programların olduğunu ifade etti. Gümrah şöyle devam etti: “Örneğin bir haber sitesine giriyorum. Oradan seçtiğim haberi tıklıyorum. Site reklamlarını göstermiyor. Süreç aynı bu şekilde devam edecek. İlerleyen yıllarda mikro iletişime geçeceğiz.”

“Bahçeşehir Üniversitesi ile eğitim programları yapıyoruz”

Halkla ilişkiler alanına yeni bir nesil yetiştirmeyi hedeflediklerini anlatan Gümrah, Bahçeşehir Üniversitesi ile yaptıkları projeden bahsetti. Kendi çalışanlarının buradaki eğitimlerden yüzde 50 indirimli faydalandıklarını aktaran Gümrah, sektörde farkındalık yaratmayı hedeflediklerini belirtti. Gümrah, Bahçeşehir Üniversitesi ile bir ölçümleme alt yapısı oluşturduklarını kaydetti.

PRİDA Ödülleri’ni başlattı

Ergun Gümrah faaliyete geçirdikleri iki yeni projelerinden ilki olan PRİDA Ödül Projesi’nde iletişim projelerini ödüllendirdiklerinin altını çizdi. Gümrah, “İki yıldır bu proje üzerinde çalışıyoruz. Sonunda faaliyete geçirdik. İtibarlı projeleri ödüllendirmeyi hedefliyoruz” diye konuştu, ikinci proje olan Genç-İDA Projesi’nden de bahseden Gümrah, Y kuşağını iletişimin geleceği olarak tanımladı. Bu projenin iletişimin gelişimine yönelik olduğunu söyleyen Gümrah, burada gençlerin Facebook ve Instagram sayfalarından yazılar yazdığını belirtti.

Kaynak: Dünya Gazetesi