ICCO, 2017 Dünya PR Raporu’nu açıkladı

ICCO tarafından yayınlanan 2017 World PR Raporu, Finlandiya’nın Helsinki şehrinde düzenlenen ICCO Global Zirvesi’nde açıklandı.

ICCO Genel Sekreteri Francis Ingham tarafından sunulan rapor, dünya halkla ilişkiler sektörünün yıllık analizidir. 55 ülkede faaliyet gösteren ve 2500 ajansı temsil eden ICCO’nun 40 dernek ve 13 ajans üyesinin verilerine dayanan World PR Raporu, halkla ilişkilerin dünyadaki mevcut konumu ve önümüzdeki yıllarda nerede olacağı konusunda bilgi vermektedir.

Rapor, Holmes Report tarafından geliştirilen en büyük 250 global ajans sıralamasını, bölgesel liderlerin piyasa analizlerini ve ajansların büyümesi, fırsatları, yatırım planları ve yetenek zorluklarıyla ilgili göstergeleri içeriyor.

Rapor ayrıca ajans başkanlarının sektöre dair iyimser olduğunu ortaya koyuyor. 1-10 skalasında yapılan puanlamaya göre, küresel iyimserlik ortalaması geçen yılın puanı olan 7’den bu yıl 7,8’e çıktı. Buna göre en iyimser pazarların Latin Amerika (9.4) ve Asya Pasifik (9.2), en az iyimser olanların ise Orta Doğu (6.7) ve Doğu Avrupa (6.9) olduğu açıklandı.

Karlılık beklentileri hakkında sorular sorulduğunda, Latin Amerika 8.2 puanla en yüksek puanı aldı ve onu 7.8 ile Asya Pasifik izledi. Afrika 4.7 ile karlılık beklentisinde en düşük seviyesine geldi.

Belirtilen büyüme alanları arasında sosyal medya topluluğu yönetimi (%56), multimedya içerik oluşturma (% 39) ve dijital yapı ve üretimi (%32) gösterildi. Bu büyüme alanları, yerel önceliklerden ve farklı piyasa payı düzeylerini yansıtan bölgelere göre değişiyor.

Rapor ölçümleme konusunda küresel katılımcıların %44’ünün reklam eşdeğeri (AVE) kullanmadığını ortaya koymaktadır. AVE’lerin kullanımı için gösterilen temel küresel sebebin, müşterilerin beklentileri (% 40) olduğu belirtildi. AVE’ kullanımı, %17’sinin kullanmadığını bildirdiği Ortadoğu’da en yüksek seviyede çıktı.

Rapor, bu yıl ilk kez, kadınların dünya çapında halkla ilişkiler mesleğinde karşılaştığı toplumsal cinsiyet eşitsizliği rakamlarını içermektedir. Kadın ve erkek profesyoneller arasında ortalama toplumsal cinsiyete göre ücret farkı 4,572 Euro olarak kadınların aleyhine görüldü. Rapora göre, erkek yöneticilerin %28’i, kadın yöneticilerin yalnızca % 12’si 113.700 Euro’nun üzerinde para kazanıyor.

Dünya PR Raporu hakkında yorumlarını paylaşan Francis Ingham, “Büyük başlık, şüphesiz budur: PR iyi görünümde. Ajans başkanları, halkla ilişkiler pazarının büyümesi hakkında iyimser. Bu iyimserlik, dünyanın her bir bölgesi için geçerli olup en yüksek iyimserlik seviyesine sahip bölge Asya Pasifik olmuştur. Ayrıca üyelerimiz ajanslarının bu yıl daha karlı olmasını bekliyorlar. Bizimki, zorlu ekonomik koşullarda büyüyebilen, harika, dinamik bir endüstridir. Kaç tane sektör bunu söyleyebilir?” dedi.

Ingham sözlerine şöyle devam etti: “Elbette zorluklar var. Ajans başkanları dijital alanda yetenekler bulmanın ve o yeteneklerle çalışmayı sürdürmenin birincil meseleleri olduğunu belirtiyorlar. Ajans çalışanlarını cezbetmek ve devamlılıklarını korumak konusunda yeterince iyi değiliz. Ve neden yeterince yatırım yapmıyoruz? Çünkü halkla ilişkiler ve iletişimin faaliyetlerinin etkisini kanıtlamada yetersiz zaman ve kaynak yatırıyoruz. Değerlendirme, endüstrimizin geleceğinin kalbinde yatıyor. Bu konuda çok ilerleme kaydedilse de yapılması gereken daha çok şey var. Ancak mesleğimiz tüm bu zorluklara değer, bugünler mesleğimizi sürdürmek için güzel günlerdir. Ve önümüzde uzanan parlak günler var. ”

Her pazarın tam analizi ve yorumunu şu adresten indirilebilirsiniz:

https://iccopr.com/services/world-reports/