Brand Week İstanbul’un “Brands for Good” programında daha iyi bir dünyanın dinamikleri konuşuldu

Brand Week Istanbul kapsamında İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği’nin katkılarıyla hazırlanan ve sosyal sorumluluk konusunun işlendiği “Brands for Good” özel programına katılımcılar yoğun ilgi gösterdi.

Brand Week Istanbul’un üçüncü gününde İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA) ’nin katkılarıyla düzenlenen “Brands for Good” adlı tam günlük özel programda, konuşmacılar sosyal sorumluluk konusunun iş dünyası ve iletişim sektöründeki yerini değerlendirdi.

Oturumunda sürdürülebilirlik ve sosyal sorumluluk konusunda farklı yaklaşımlar ve modern kurumsal itibar yönetiminin dinamikleri tartışıldı; özel sektör ve sivil toplum işbirliği örnekler ile iyi yaşamı odağına alan yenilikçi girişim örnekleri paylaşıldı. Kadın, eğitim ve mülteci sorunlarına da değinilen programda, toplumsal sürdürülebilirlik iş modeli konusu ele alındı.

Sosyal sorumluluk çalışmalarının sürdürülebilirliği ele alındı

“Sürdürülebilirlik, KSS, Kurumsal Vatandaşlık… Kavram Kargaşasını Çözmek”  başlıklı oturumda RepMan ve ORSA Stratejik İletişim Danışmanlığı Kurucusu Salim Kadıbeşegil günün ilk sunumunu yaptı.  UNDP Türkiye, İletişim Koordinatörü Dr. Faik Uyanık moderatörlüğünde gerçekleşen “İş Hedefleri vs. Sürdürülebilirlik?” oturumunda Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Dr. Erdal Karamercan, Uludağ Üniversitesi, İşletme Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Bilçin Tak Meydan, Bayazit Consultancy Services Kurucu ve Başkanı Tayfun Bayazıt yer aldı. Bayer Pazarlama Direktörü Pınar Saltat’ın moderatörlüğü, Dilara Koçak ve LIV Hospital Genel Cerrahi Bölüm Başkanı Murat Aksoy’un katılımıyla gerçekleşen “365 Gün Sağlıklı Yaşam”  oturumunda, doğru bilgiler yardımıyla sağlıklı yaşamın önemi konuşuldu.

“İyi Kalpli Teknoloji” oturumunda ise Givin Kurucu Ortağı Başak Süer, Good4Trust.org Kurucusu Dr. Uygar Özesmi, Askıda Ne Var Platformu Kurucusu Oğuzhan Canım, 4129Grey CEO’su Alemşah Öztürk moderatörlüğünde hayata geçirdikleri sosyal girişimleri anlattılar. Oxford Üniversitesi Direktörü Rupert Younger ise oturumunda “İtibarın Modern Dinamikleri”ni değerlendirdi.

Öğleden sonra başlayan “Marka Amacı” oturumu ise WARC, Pazarlama Direktörü Imaad Ahmed’in yönetiminde MEC Londra, Grup Strateji Direktörü Richard Bradford ve Mr. Goodvertising Kurucu ve Kreatif Direktörü Thomas Kolster katılımıyla gerçekleşti.

Sivil toplum kuruluşlarının iş modelleri konuşuldu

TÜSEV Genel Sekreteri Tevfik Başak Ersen moderatörlüğünde yapılan “STK’larla Çalışmak” oturumunda Borusan Holding Kurumsal İletişim Direktörü Şule Yücebıyık, Tohum Otizm Vakfı Genel Müdürü Betül Selcen Özer, Benchmark KSS Danışmanlığı Ajansı Kurucusu Fadile Paksoy yer aldı.

“Etkili Projeler için Fon Kaynakları Yaratmak” başlıklı oturumda ise Avrupa Birliği Bakanlığı Proje Uygulama Başkanı Bülent Özcan yapılan çalışmaları anlattı.

Dezavantajlı gruplara yönelik ilham verici örnekler paylaşıldı

directComm Marketing Group & Limonsocial Kurucu Ortağı Sanem Oktar yönetimindeki “Kadına Güç Veren Girişimcilik” oturumunda ise Koç Üniversitesi Endüstri ve Örgüt Psikolojisi bölümü Prof. Dr. Zeynep Aycan, Microsoft Türkiye Genel Müdürü Murat Kansu, Limak Yatırım Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Özdemir Garanti Bankası Kobi Bankacılığından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Cemal Onaran ve Girişimci Nuran Özyılmaz katılımcılarla buluştu.

Günaydın Restoranları Kurucu ve Ortağı Cüneyt Asan’ın ilham veren hikayesini anlattığı “Günaydın’ın Hikâyesi” oturumu Goodworks İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Ergun Gümrah moderatörlüğünde gerçekleşti. “Mülteciler ve İş Dünyası” adlı oturuma ise  İstanbul Politikalar Merkezi Direktörü Fuat Keyman, İnsani Gelişme Vakfı Başkanı Vural Çakır ve Stratejist Dr. Yılmaz Argüden konuk oldu.

Sunucu, haberci, yazar Özge Uzun’un yönetiminde gerçekleşen  “Paslaş, Hayatın Yükünü Paylaş!” oturumuna U-17 Kız Milli Takım Teknik Direktörü ve Antrenör Eğitimcisi Necla Güngör Kırağası, Kadın A-Milli Takım ve Beşiktaş A.Ş. Futbolcusu Didem Karagenç, P&G Türkiye ve Kafkasya Kumaş Bakım Kategorisi Marka Müdürü Dilay Kurtuluş Elçiseven ve Futbol Gelişim Direktörü ve Genç Milli Takımlar Sorumlusu Tolunay Kafkas katıldı.  “Hâlâ Öğreniyorum” adlı oturum ise, Öğretmen Akademisi Vakfı Eğitmeni Ada Melike Küçükdevlet ve Kurumsal İletişim Yöneticisi Ceylan Tokcan’ın katılımıyla gerçekleşti.

“En Büyük Sorunumuz” adlı oturumda sürdürülebilir bir iş modeli geliştiren ve sıradışı hikayesiyle dünya çapında bir rol model olan The Big Issue’nun Kurucusu ve Genel Yayın Yönetmeni Baron John Bird oldu.

“Bepanthol Baby’den Yeni Annelere Adanmış Bir Proje: Onuncu Ay” adlı son oturumu yatak dekoru ve pijamasıyla renkli bir sunum yapan Gazeteci ve Köşe Yazarı Ayşe Arman, kendisi gibi pijamalarıyla sahneye çıkan Bepanthol Baby Ürün Müdürü Mert Erten ve Influencer Yonca Kunaçav’ı ağırladı.