Dijital köy mü demiştik?!

Bu sene PR profesyonelleri için oldukça yoğun bir yıldı. Koltuk savaşlarına sahne olan havayolları, ırkçılıkla suçlanarak sosyal medyada linç edilen kozmetik markaları, cinsel taciz davalarıyla çalkalanan Hollywood derken tüm dünyada sektör için yorucu bir dönemdi.

Giderek yükselen kutuplaşmalar, polemikler, savaşlar, felaketler derken ses tonları yükseldi, sertleşti. İletişimde stratejilerin yerini reaktif, kısa vadeli ve kozmetik yöntemler aldı. İletişim danışmanları olarak bu “perdesiz iletişim çağı”nda temsil ettiğimiz markalarımızı en dengeli strateji ve ses tonu ile konuşmaya ikna etmeliyiz.

2018’de itibar daha da önem kazanacak, haber çemberinin hızına yetişemeyen ve hikayesini doğru aktaramayanlar, üzerlerine yapıştırılan etiketle parkuru tamamlamak (tamamlayabilirlerse) zorunda kalacaklar. Evrensel köy teoremi her geçen gün ete kemiğe büründü. Dünyanın bir ucundan verilen mesaj, diğer tarafta fırtınalara, depremlere sebep oluyor. Kelebek etkisinin yeni adı; tweet etkisi… Üstelik hiç kimse bu fırtınanın karşısında durup da “Benim konum değil” deme lüksüne sahip değil.

Ekonomi globalleşirken iletişimin lokalde kalması söz konusu bile olamaz. Bizler; ulusal ses tonunun globalde nasıl tınlayacağını iyi hesaplamak, içerik oluştururken toplumun “satır arası hassasiyeti”ni göz ardı etmemek, markanın değerini lokalde gözetirken globalde düşürmemeye dikkat etmek zorundayız.

Medya dönüşüyor peki ya biz?

Video, radyo yıldızını öldürmekle kalmadı* gözünü tüm sektörlere dikti. Yeni nesil habercilik hızlı tüketilen ve hap bilgi içeren videolar, infografiklerden oluşuyor. Geleneksel PR, medyanın bu dönüşümü ile eş zamanlı olarak kendini dönüştürmek ve ihtiyaçlar dahilinde içerikler üretmek zorunda.

Güzel haberler de var; Zor bir seneydi ama iletişim danışmanları, markalarının seslerini en iyi şekilde duyurabilmek adına başarılı işler çıkardılar. İDA bu başarılı çalışmaları PRİDA ile ödüllendiriyor. Değer katan, sürdürülebilir, sınırları zorlayan ve ölçülebilir başarılı çalışmalar yapan kurum ve markalar, PRİDA heykeliyle ödüllendirilecek. Sektörümüz adına hayırlı olmasını diliyorum.

Mustafa Kaya
İDA Üyesi

Kaynak: CampaingTR