PRİDA Sektöre Merhaba Dedi

Başarılı iletişim çalışmalarını ve profesyonellerini ödüllendirmek üzere, İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA) tarafından, Ocak ayında ilk kez gerçekleştirilen PRİDA İletişim Ödülleri, 18 dalda kazanan isimleri belirledi.

İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA) tarafından 19 Ocak Cuma günü ilk kez gerçekleştirilen PRİDA İletişim Ödülleri, başarılı iletişim çalışmalarını Stratejik İletişim, Pazarlama İletişimi, Dijital ve Sosyal Medya ve Özel Ödüller başlıkları altında 18 dalda ödüllendirdi. Törende üç kategoride Büyük Ödül, Yılın İletişim Danışmanlığı, Reklam ve Dijital Ajansları ödülleri de sahiplerine kavuştu. Ajansların 10 yıldan uzun süren iş birliklerinin de ödüllendirildiği gecede, iletişim ustaları ve iletişim profesyonelleri de unutulmadı.

Gecenin açılış konuşmasını yapan İDA Yönetim Kurulu Başkanı Ergun Gümrah, “Bugün mesleğimiz adına tarihi bir adım atarak, önemli bir kilometre taşını geçiyoruz. PRİDA İletişim Ödülleri, gelenekselleştikçe de kendini daha iyi anlatacak ama ilk yıldan sektörde hiç de azımsanmayacak seviyede ciddiyetini kanıtlamış bir ödül programı. Aynı zamanda sektörel bir şükran platformu.” dedi.

İLETİŞİM PROFESYONELLERİ SAHNEDE!

PRİDA İletişim Ödülleri’nin ilk yılında jüri başkanlığı görevini İDA Yönetim Kurulu Başkanı Ergun Gümrah üstlendi. İlk yılını 252 başvuruyla kapatan PRİDA İletişim Ödülleri’nde Büyük Ödülleri alan isimler şöyleydi; Stratejik İletişim Büyük Ödülü “İyilik Paylaştıkça Çoğalır” projesiyle MPR İletişim Danışmanlığı’na, Pazarlama İletişimi Büyük Ödülü “Cappadox 2017” projesiyle Artı İletişim Yönetimi’ne, Dijital ve Sosyal Medya Büyük Ödülü ise “Yapay Zeka Şairi ile Bir Başka Şiir” projesiyle Tick Tock Boom’a verildi. Ayrıca Ünite İletişim Danışmanlığı kendi bünyesinde yürüttüğü sosyal sorumlıüuk projesi “Ünite 4 Kids” ile “Yılın İyi Kalpli Ajansı” ödünü aldı. “Yılın Ajansı” unvanına sahip ajanslar da gecede onurlandırıldı. Yılın PRİDA İletişim Danışmanlığı Ajansı Lobby İletişim Danışmanlığı, Yılın PRİDA Dijital Ajansı Tick Tock Boom ve Yılın PRİDA Reklam Ajansı Manajans J. Walter Thompson Turkey oldu. Ayrıca törende “Sürdürülebilir Başarı Ödülleri” kapsamında 28 marka ve ajans, 10 yıldan uzun süren işbirlikleri vesilesiyle ödüllendirildi. Organizasyonun “İletişim Profesyonelleri” başlığı altında, iletişim sektöründe 20 yıldan fazla hizmet vermiş ustalar ödüllendirildi. Bârika Göncü, Cengiz Turhan, Ercüment Şener, Figen İsbir, Işıl Arıdağ, Melek Manisalı, Necla Zarakol, Osman Arıdağ ve Ünal Uzun “İletişim Ustası” ödülüne layık görüldü. Benzer şekilde sektörde 10 yıldan fazla süredir görev yapan 37 çalışana da, “İletişim Profesyoneli” ödülleri sunuldu.

ERGUN GUMRAH

İDA Yönetim Kurulu Başkanı

‘CİDDİYETİNİ KANITLAMIŞ BİR ÖDÜL PROGRAMI’

PRİDA İletişim Ödülleri’nin ilki bizi sektörümüz ve gelecek için sonuçları bakımından çok mutlu etti. PRİDA jürisinde sektörümüzün dünya ölçeğinde iş yaptığını hep birlikte bir kez daha gördük. O kadar güzel ve etkileyici projeler vardı ki, hepimiz bundan büyük sevinç duyduk. Bunların arasından hangisine ödül vereceğimiz konusunda oldukça zorlandık. Çok değil bundan 3-4 yıl öncesine nazaran bile sektörümüzün aldığı yol gerçekten kıvanç vericiydi. Elbette her zaman çok iyi iş yapan ajanslar olmuştu ancak münferit başarıların kıymeti, sektörün ileri taşınmasına yetmiyordu. Bugün bu eşiği aşmış olmanın ve sektör olarak istikrarlı bir yükselişin sonuçlarını görmenin mutluluğunu hep birlikte yaşıyoruz.

PRİDA’nm amaçlarından biri de bu vesileyle iletişim sektörünün çok önemli görevlerinden birine dikkatinizi çekmekti. Bu görev daha iyi ve yaşanacak bir dünya için hizmet verdiğimiz kurum ve kuruluşları yönlendirmek ve daha iyi bir ülke, daha iyi bir dünya ve daha iyi yarınlar için çaba göstermektir. Bundan sonra her yıl iletişimin etkisini gösteren, başarılı projelere ve sektörümüze emek veren, kendinden sonraki kuşaklara yol açan ustalarımıza hep birlikte teşekkür edeceğiz.

PRİDA İletişim Ödülleri, gelenekselleştikçe de kendini daha iyi anlatacak, ama ilk yıldan sektörde hiç de azımsarımayacak seviyede ciddiyetini kanıtlamış bir ödül programı. Çok saygın bir jüri, sektörün yaptığı yıldız işleri belirledi. Toplamda 252 başvuru yapıldı. Bu, PRİDA’nm ilk senesi için tahminlerimizin çok üzerinde bir sayıydı. Heyecanımızı paylaşan ve destek olan herkese yönetim kurulu adına bir kez daha teşekkür ediyorum.

MUSTAFA KUTLAY

desiBel Kurucu Ortak

‘YENİ BİR DEĞERLENDİRME PLATFORMU’

Teknoloji ve dijitalleşme ile birlikte yeni oluşan mecralar, iletişim sektörünün de önemini yükseltiyor. Nitelikli ve başvuru-değerlendirme süreçleri doğru yönetilen ödül programlarının, biz iletişim ajanslarına da bir “ölçülebilirlik” getirdiğine inanıyorum. Bu anlamda sektörün oyuncuları için PRİDA ile yeni bir değerlendirme platformunun oluşmasını çok önemsiyorum. Eminim, gelecek yıllarda PRİDA bu sektörün tüm paydaşları için en önemli referans ödüllerinden biri olacak. PRİDA İletişim Ödülleri’nin ilk yılında, markalarımızdan Türk Telekom’un ana sponsor olması nedeniyle, bu markamız için son derece iddialı olduğumuz işlerimizi ne yazık ki yarışma şartnamesi nedeni ile değerlendiremedik. Ancak bizim için sevindirici olan, bir diğer markamız nii.com ile aldığımız ödül. desiBel Ajans olarak, geleneksel ve dijital medyayı hedefleyerek yürüttüğümüz, stratejisi doğru belirlenmiş 360 derece iletişim sayesinde “11.11 Yılın En Uğurlu Kampanyası” sloganı ile Türkiye’ye yeni bir alışveriş günü kazandırdık. İletişim stratejimiz, 11 Kasım tarihini bekleyecek bir tüketici kitlesi oluşturmak, WOM etkisi yaratmak ve marka bilinirliğine katkı sağlamaktı. Ve bunu başardık.

DORET HABIB

D’oret İletişim Danışmanlığı Kurucu

‘İDDİALI PROJELERDEN SIYRILMAK GURUR VERİCİ’

Markaları, ajansları, ajans çalışanlarını kısaca sektöre gönül veren iletişimcileri topluma duyarlılığa motive etmesi; emeğe gösterdiği saygı, sürdürülebilirliğe verdiği önem ve kategori ayrışımı ile stratejik vizyondaki bakış açısı sektöre yeni bir soluk getirecektir. Ayrıca iletişimcilere network altyapısı kurarak, bütünleşik bakış ile bilgi paylaşım şansını da yarattığını düşünüyorum. Başvuru sisteminden jürinin şeffaf puanlama sistemine ve ödülü veren kategorinin duayenlerine kadar özenle seçilmesi sektör profesyonellerini motive edecektir.

Ajansımızın hizmet amacı topluma fayda yaratan ve katma değerli marka hikâyeleri yaratan işlere imza atmaktır. Bu sebeple Topluma Değer Katan Proje Ödülü ve sosyal sorumluluk duayeni İbrahim Betil’in elinden de ödülümüzü almak çok anlamlı idi. Finale kalan birbirinden iddialı 13 proje içinden sıyrılıp birinci olmak da bize ayrı gurur verdi.

Down Sendromu Derneği için yürüttüğümüz Bağımsızım Çünkü Çalışıyorum farkındalık projemiz ile Down Sendromlu (DS) bireylerin kabul görmesi ve bilinçli adımlar atılmasının sağlanması temel hedefimizdi. Engeller zihinde başlar, zihinde biter ve iletişim çalışmaları ile çözüme ulaşır ve dönüşüm yaratılabilir. Algı yönetimi her işte, her yerde olduğu gibi ön yargıları, engelleri kırar ve toplumların ileri gitmesi için çok önemlidir. Zihinsel engellilerin gelecek endişelerinin azalması ve iş hayatında yer bulabilmeleri adına aldığımız bu ödül ile D S bireylerin istihdamda yer alması ve tercih edilmesi bize büyük gurur veriyor. Bağımsızım Çünkü Çalışıyorum projesi ile toplum tarafından dışlanan DS bireylerin gerçek bir iş sahibi olarak, hayatlarını ekonomik özgürlüğe ve özgüvene sahip bireyler olarak devam ettirmelerini sağladık. İş Koçu Destekli İstihdam Modeli’nin geliştirilmesiyle hayata geçirilen proje Sabancı Vakfı, Down Sendromu Derneği, Anadolu Üniversitesi, İtalyan Down Sendromu Derneği (AIPD) ve Kare Institution Ireland’m yanı sıra birçok şirket tarafından da desteklendi. Aile, işveren, kanun koyucu ve toplum nezdinde ise önyargıların yıkılması sağlandı.

ÖZGE UZUN

Lobby PR Genel Müdürü

‘SÜRDÜRÜLEBİLİR PROJELERİ TEŞVİK İÇİN ÖNEMLİ’

İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği’nin (İDA), bu yıl ilk kez gerçekleştirdiği, PRİDA İletişim Ödülleri sektörümüzde faaliyet gösteren şirketlerin toplumsal kalkınmadaki rolünü ortaya koymak, paydaşlarına kattığı değerin altını çizmek ve sürdürülebilir projeleri teşvik açısından önem taşıyor. Bu kapsamda, Lobby’nin bu yıl ilk kez verilen “Yılın PRİDA İletişim Danışmanlığı Ajansı” ödülüyle birlikte toplam 10 ödüle layık görülmesinden büyük onur duyduğumu belirtmek isterim.

LC Waikiki markamızla yürüttüğümüz, görme engellilerin yaşamlarını kolaylaştıran sosyal sorumluluk projesi “LCW Sense” uygulamasına “Yılın Kurumsal Sosyal Sorumluluk İletişimi Ödülü”, Anadolu Sigorta’yla iletişim çalışmalarını gerçekleştirdiğimiz Anadolu’da kaybolmaya yüz tutmuş meslekleri hayata döndüren “Bir Usta Bin Usta” projesine “Yılın Topluma Değer Katan Proje Ödülü’nün” takdim edilmesinden büyük gurur ve onur duyduk. “Sürdürülebilir İş Birliği-Kurumsal” kategorisinde ise, Doğuş Otomotiv, Doğuş Holding, Koçtaş, Migros, Tüvtürk, Nike ve Anadolu Sigorta markalarımızla uzun yıllara dayanan çalışmalarımız ödüllerle taçlandı. Bu vesileyle, Lobby’yi ve markalarımızı başarılara taşıyan değerli çalışma arkadaşlarıma, PRİDA Ödülleri’nin değerli jüri üyelerine ve İDA Yönetim Kurulu’na teşekkürlerimi sunarım.

CENGİZ TURHAN

GRUP 7 İletişim Ajans Başkanı

‘ÖDÜL ENFLASYONU DEĞİL KALİTE”

PRİDA İletişim Ödülleri’ni, İDA’nın 13 yıldır yürüttüğü, sektörün ve mesleğin geliştirilmesine yönelik çalışmaların vitrine çıkmış hali olarak değerlendirebiliriz. PRİDA, Başkan Ergun Gümrah’ın liderliğinde, yönetim kurulu içinden ve dışından güçlü destek veren arkadaşlarımızla birlikte, İDA’nın sahiplendiği ilkelerin taşıyıcısı olan üye şirketlerin fikir ve katkılarıyla geliştirilen bir ödül sistemi oldu. Bu da ödüle, sektörün ve profesyonellerinin önceliklerini ve hassasiyetlerini yansıtan bir yapı kazandırdı. PRİDA, yarışma ve ödül dünyasına getirdiği radikal standartlarla da dikkat çekiyor. Örneğin PRİDA’da ana sponsor kategori ödüllerini alamıyor. Bu da ödüllerle destekleyici kurumlar arasına bir Çin Şeddi çekerek sisteme olan güveni artıran cesur bir karar. Önemli olan yarışma ve ödül enflasyonu yaratmak değil de bu alanda kaliteyi artırmaksa, PRİDA İletişim Ödülleri’nin bunu en iyi şekilde yerine getirdiğini söyleyebilirim.

Grup 7 İletişim olarak dört farklı kategoride ödüle layık görüldük. Özellikle Yaratıcı İçerik Üretimi kategorisinde Halkbank için tasarladığımız Anneler Günü filmi “Her Şey Annemle Güzel” ile ödül almak bizim için son derece gurur vericiydi. Diğer yandan Grup 7 İletişim ve Halkbank’ın 13 yıla dayanan işbirliğinin sürdürülebilirlik ödülüne layık görülmesi bizim için yine büyük bir mutluluktu. Bununla birlikte ajansımızın mutfak yönetiminden sorumlu çalışma arkadaşım Hatice Kolcu şirketimizdeki 2lyıllık emeğiyle İletişim Profesyoneli Ödülü’ne layık görülürken, ben de iletişim danışmanlığı sektöründeki 27 yıllık geçmişimle İletişim Ustası Ödülü’nü aldım. Bu sektöre emek veren profesyonelleri onore eden bu güzel ödüller için de İDA’ya ve değerlendirme kuruluna teşekkürlerimizi sunuyoruz. Tabii hepsinden önemlisi, Başkan Ergun Gümrah’ın şahsında tüm emeği geçenlere sektörümüze böyle bir ödül kazandırdıkları için şükran duygularımızı iletiyoruz.

MERAL SAÇKAN

MPR Ajans Başkanı

‘ÖDÜLLER, İLETİŞİM DİSİPLİNİNİN EVRENİNİ GENİŞLETİYOR’

Ödül, bir kişinin ya da kurumun yetkinliğini takdir kadar aynı zamanda iyi bir motivasyon biçimidir. Bu eskiden de böyleydi ama dinamikleri hayli farklı ve değişken olan iletişim sektöründe Y kuşağı temsilcilerinin yükseldiği bir dönemi yaşıyoruz. Son birkaç yıldır, yaratıcılığı ve zekayı ödüllendiren programlara katılan, çoğunda Y kuşağından gençlerin yer aldığı ekiplerin imzasını taşıyan işleri büyük bir beğeni ve memnuniyetle izliyoruz. Pratik zekalarıyla, parlak fikirleriyle, marka stratejilerine yön verecek yepyeni bakış açılarıyla iletişim danışmanlığı mesleğine yeni bir soluk getiren bu kuşağı en çok tatmin eden şeylerden biri takdir edilmek. Prestijli ödül programlarına dahil olmak ve sonrasında başardıklarını kanıtlamak, onların yaratıcılığını tetikliyor, iletişim disiplininin ise evrenini genişletiyor.

İletişim danışmanlığı sektöründeki ajansları temsil eden İDA’nın başlattığı ödül programını bu anlamda çok değerli buluyorum. İDA’nın kurucu başkanı ve 2017 Şeref Kürsüsü ödülü sahibi olarak PRİDA’nın ilk yılında jüri üyeliği yapmaktan onur duydum. 250’nin üzerinde başvuruyu değerlendirirken nitelikli, sonuç odaklı ve sektöre gerçekten değer ve anlam katan projelerin çokluğu beni hayli heyecanlandırdı. İki yıl üst üste “Yılın Ajansı” seçilen MPR İletişim Danışmanlığı bu defa İDA’nın yarışmasında “İyilik Paylaştıkça Çoğalır” projesiyle “Konu ve Gündem Yönetimi” ödülü ile “Stratejik İletişim bölümünün Büyük Ödülü”nü kazandı. Kocaeli’nin Kandıra ilçesinde yaşayan ve hayatını hamallık yaparak kazanan Mehmet Ateş’in, Darüşşafaka’ya yaptığı bağışın hikâyesini anlattığımız proje Türkiye’de gündem oldu. Ayrıca 18 yıl McDonald’s’a, 13 yılWhirlpool’a çalışan MPR, iki tane de Sürdürülebilir İşbirliği Ödülü sahibi olarak toplam dört ödül aldı.

ÇAĞLAR GÖZÜAÇIK

Tazefikir/Teknofikir Yaratıcı Ajans Başkanı

‘PRİDAHASIVAR!’

PRİDA Ödülleri doğru zamanda hayata geçmiş ve akılla kurgulanmış bir yarışma oldu. Nedir dahası derseniz, törende sergilenen centilmenlik ve rekabetten öte samimi ruh. Bunu başardıkları için İDA’yı kutluyorum. Sektöre etkisi elbette olacaktır, özellikle de PR alanında. PR konusunun medya ilişkilerine indirgendiği bir dönemde PRİDA akıllı bir çabanın ürünüdür. Ancak sadece PRİDA yeterli gelmez. Sektördeki yaratıcı insan kaynağını da artırmaları lazım. Yarışmaya, düzenleyici arkadaşlarımızın davetiyle katıldık. Katıldığımız hemen her kategoride finalist olmamız, yaptığımız işlerin PR sektörü ve sektörel medyamız açısından da önemli bulunduğunu gösterdi. PRİDA’da aldığımız En İyi Lansman Kategorisi Ödülü de bir reklam ajansı olarak ödül alabileceğimiz en uygun ve en önemli kategoriydi. Dolayısıyla Tazefikir’in performansından elbette memnunuz. Ödül alan işimiz, Canped için hazırladığımız Bir Yolu Var İstersen kampanyası. 40 yaş üzeri kadınların insight’larını güzel toparlayıp, onları utandırmadan, güldürerek mesajımızı veren, pazarı büyütmenin yanı sıra ürün satışlarımızı önemli oranda geliştiren bir lansman oldu. En başta markamızın yetkililerine ve emeği geçen herkese teşekkürler. PRİDA’yı düzenleyenlere de gönülden sevgiler.

GONCA KARAKAŞ

TÜHİD Başkanı ve Effect Burson Marsteller Ajans Başkanı

‘TÜM JÜRİ ÜYELERİNE TEŞEKKÜRLER’

İDA’nın sektöre olan katkısını PRİDA İletişim Ödülleri ile güçlendirmesinin önemli bir rol oynayacağına inanıyorum. Öncelikle iletişim danışmanlığı ajanslarının; özgün, yenilikçi işlerinin ödüllendirilmesi, kalitenin teşvik edilmesi anlamında büyük bir değer yaratıyor. Aynı zamanda iletişim danışmanlığının önemi ve değerinin güçlenmesi anlamında da katkı sağlayacağına inanıyorum. Sektörümüzün dünya standartlarında iletişim sektöründen aldığı payın hızla gelişimi için ajansların stratejik ve profesyonel yapılan işlerinin desteklenmesi çok önemli. O yüzden sektörde şirket derneklerinin yaptığı profesyonel ve alkışlanmaya değer ve diğerlerine de ilham verecek işlerin paylaşılması, konuşulması, onore edilmesi sektörün gelişimi açısından büyük öneme sahiptir. İletişim ajanslarının birlikte çalıştığı firmalara yarattığı katma değerin doğru algılanması da çok önemli.

PRİDA Ödülleri için başvuran projelerin kurumsal sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik adına olması doğru yolda olunduğunu gösteriyor. Çünkü şirketler artık toplumsal katkıyı gözeterek proje üretiyor ve ürettiği bu projelerle toplumda gerçek anlamda bir değişim ve dönüşüme ön ayale oluyor. Effect Burson-Marsteller olarak sektörde 24’üncü yılımızı kutluyoruz. Bu yıl PRİDA’da Effect Burson Marsteller olarak QNB Finansbank ile İtibar Yönetimi ve 23 yıldır hizmet verdiğimiz NCR ile Sürdürülebilir İşbirliği ödüllerini almaktan gurur duyduk.

IŞIL ARIDAĞ

ÜNİTE İletişim Yürütme Kurulu Başkanı

‘DEĞER ÜRETMEYİ SÜRDÜRECEĞİZ’

Sektörümüzün gelişimi için atılan her adımı desteklediğimiz gibi, PRİDA’nm da önemli bir misyonu üstlendiğini görüyoruz. PRİDA Ödüllerimde sektörümüzün gücünü ve değerini yansıtan başarılı projelerin yanı sıra sektöre güvenerek yatırım yapan işverenlerin, uzun soluklu iş ortaklıklarının, değer üreten istikrarlı profesyonellerin takdir edilmesini, sektörümüzün sadece bugünü değil geleceği açısından çok doğru ve önemli buluyoruz. İş birliğinin önemini vurgulamak üzere marka ve ajansın aynı iş için ayrı ayrı ödüllendirilmesi de çok doğru. Bir önemli konu da şu; iletişim danışmanlığı sektörü olarak yılın PR ajansı ile birlikte reklam ve dijital ajanslarının da büyük ödüle layık bulunması, sektörün hak ettiği konumu yansıtıyor, iletişim yönetiminde artık siloların kalktığını gösteriyor.

Ünite İletişim olarak geçen yıl bol ödülle başarılarımızın tasdiklenmesinin mutluluğunu yaşarken, yeni yıla 9 PRİDA ile başlamak gurur verdi, motivasyonumuzu yükseltti. Metro Gıda Hareketi atık yönetiminde emeğin, kalitenin, milli kaynak israfının önüne geçmek, verimliliği ve kalite standartlarını artırmak amacıyla üretim, tedarik, pazarlama ve tüketim zincirindeki tüm paydaşları bilinçlendirmeyi ve sorumlulukla harekete geçirmeyi hedefliyor. Zihinsel nedenlerle özel eğitim gereksinimi olan çocuklarımızın spor ve oyun sayesinde sosyal hayata katılımını misyon edinen Özel Olimpiyatlar Türkiye ile birlikte toplumda farkındalık yaratmak üzere, ‘Oyun Birlikte Hayat Birlikte’ ve ‘Biz Özeliz, Bağışlayın’ söylemleriyle Özel Olimpiyatlar’ın sembolü kırmızı topun elden ele dolaştığı bir Instagram kampanyası tasarladık.

2010 yılında, çocuklarımızın eğitimi için belki bir kar tanesi değerinde UNITE4Kids platformunu kurduk. O günden bugüne, iş ortaklarımız ve diğer paydaşlarımızın da desteğini alarak altı ilkokulda bin200 çocuğumuzun temel ihtiyaçlarını karşıladık. 20’nci yılını kutlayan Ünite İletişim olarak Yılın İyi Kalpli Ajansı seçilmekten dolayı gurur duyuyor, sektörümüzde kartopu etkisi yaratmasını diliyoruz.

PRİDA Ödül Töreninde, 10 yılı aşkın ailemizin üyesi olan 15 Üniteli’nin İstikrar Örneği İletişim Profesyoneli olarak takdim edilmesi başarımızın sırrını sergiledi. Unilever’le 17 yıldır, Starbucks ile 15 yıldır, Akçansa ile 13 yıldır sürdürdüğümüz iş birliğimizin ödül alması “Başarı için istikrar şart” ifadesini doğruladı. Osman Arıdağ, Ercüment Şener ve Işıl Arıdağ olarak Usta Ödülü’nü almak ise yirmi yılı aşkın sürdürdüğümüz emeğimizin hediyesi oldu. Ünite İletişim olarak toplam 24 ödülle törenden ayrılmak PRİDA’nın kalbimizdeki yerini perçinledi.