İletişim Danışmanlığı Sektörünün Konkur Yönetmeliği Açıklandı

İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA),  iletişim danışmanlığı şirketleri arasında yapılacak konkur sürecinin doğru ve sağlıklı yönetilmesi amacıyla hazırladığı ‘Konkur Yönetmeliği’ni paylaştı.  Kurumsal İletişimciler Derneği (KİD) ve Reklamverenler Derneği (RVD) tarafından da onaylanan Konkur Yönetmeliği,  konkur sürecine dahil taraflar için; şeffaf, güvenilir ve hakkaniyetli zeminin oluşturulmasına, kurumlar ve danışman şirketler arasında en verimli işbirliği ortamının sağlanmasına katkı sağlayacak.

İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA)’nın hazırladığı ve Kurumsal İletişimciler Derneği (KİD) ve Reklamverenler Derneği (RVD) tarafından da onaylanan Konkur Yönetmeliği açıklandı. İletişim sektöründe faaliyet gösteren kurumlara ve danışman şirketlerin yararlanması adına hazırlanan yönetmelik, İDA üyeleri tarafından rehber olarak kabul ediliyor.

Konkur Yönetmeliği’nde, konkura davet sürecinden başlayarak her aşamada yapılan toplantılardan konkurun sonuçlanmasına kadar devam eden süreç için öneriler bulunuyor.  İDA’nın yönetmeliğe ek olarak izlenmesini önerdiği Ajans Değerlendirme Formu ve Örnek Sözleşme Formu da ek dokümanlar arasında yer alıyor.

Konkur Yönetmeliği’ne www.ida.org.tr adresinden ulaşılabiliyor.

İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği  – İDA Hakkında:

İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği – İDA, üyesi şirketlerin, içinde bulunduğu halkla ilişkiler sektörünü geliştirmek, genişletmek ve itibarını artırmak, sektörde haksız rekabete, kayıt dışı faaliyete ve etik dışı davranışlara karşı bilinç yaratmak, sektörden hizmet alan kuruluşların, sektör hakkında doğru bilgilere ulaşmasını sağlamak, üyelerinin, mesleğin ve piyasanın sorunları karşısında dayanışmalarını ve rekabet ortamını zedelemeden ortak hareket etmelerini, uluslararası hizmet standartlarına ve etik kodlara uyarak örnek olmalarını, mesleki performanslarını ve yönetim becerilerini artırarak hizmet kalitelerini yükseltmelerini sağlamak amacıyla kurulmuştur. İletişim danışmanlığı sektörünün Türkiye’deki kurumsal temsilciliğini yapan ve sadece şirketlerin üye olduğu İDA, aynı zamanda Uluslararası İletişim Danışmanlığı Örgütü-ICCO’nun Türkiye kanadını oluşturmakta ve temsil etmektedir.