Çare, Rekaberlik!

Çare, Rekaberlik!

Dünyanın doğal ve finansal kaynakları, sürekli daralıyor. Alternatif kaynaklara yönelmek, yeni iş alanları oluşturmak ve daha sürdürülebilir bir çevre ve iş ortamı oluşturmak zorundayız. Biliyoruz.
Sektörümüz için de kaynak kısıtı söz konusu. Pasta büyüse de masanın etrafındakilerin sayısı son sürat artıyor. Tüketicilerin seçenekleri çığ gibi büyürken, “yaratıcılık” kırbacı iletişim sektörünün sırtında sürekli “şaklıyor”. Üstelik, bahsettiğim şartlar sadece Türkiye için değil, dünyanın her yeri için geçerli. Bunu da çok iyi biliyoruz.

İşte bu ortamda çare “rekaberlik”!

Çünkü ortak akıldan başka gücümüz yok. İnsanın tek başına, markaların tek tek, ajansların bölünerek büyümesi mümkün değil.
Aynı sektörün oyuncularının birbirini “yemekten” önce, kaynakları çoğaltması acil bir ihtiyaç. “Bazı” oyuncuların ringden aşağı düşmelerini beklemekten çok, herkesin oyunda kalmasını ve aynı sesi daha güçlü haykırmasını sağlamak için bir şeyler yapmalıyız. Bunun için derneklerin varlığı son derece kritik bir önem taşıyor.

İDA’nın 8. dönem yönetim kurulu olarak mottomuz “Güçlü Birlik, Aktif İletişim”!

Yeni dönemde daha güçlü bir birlik olacağız. Tek tek başaramayacaklarımızı, birlikten güç doğurarak başaracağız. İçerdeki “Güçlü Birliğimizi”, dışarda “Aktif İletişim” ile tamamlayacağız. Özellikle de “rekabetçilik” ile “birliğin” bir arada mümkün olduğuna ve başarının temelindeki anlayışın “rekaberlik” olduğuna inanıyoruz.
Her türlü işbirliğine açık olacak, sektörün tüm taraflarının birlikte kazanacağı yöntemleri ortak akılla bulmak için fırsatları bizzat yaratacağız.
Başta İDA üyeleri olmak üzere, tüm paydaşlarımızı yeni dönemde birlikte yakın çalışmaya, birlikte üretip birlikte büyümeye davet ediyorum.

Esra Şengülen Ünsür

İDA Yönetim Kurulu Başkanı

*Bu yazı ilk olarak Campaign Türkiye  Kasım 2018 sayısında yayımlanmıştır.