İDA, Esporun Yükselişini Konuştu

İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA), sektörel bilgi ve deneyim paylaşımını artırmak amacıyla başlattığı Ortak Akıl Toplantıları’nın ikincisini 11 Aralık Salı günü düzenledi. “Espor Nereye Koşuyor” başlıklı söyleşinin konukları Ingame Group Kurucu Ortağı Burak Gözalan, Riot Games Kıdemli İletişim ve Pazarlama Yöneticisi Erdinç İyikul ve Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen bu alandaki gelişmeleri katılımcılarla paylaştı. İDA üyeleri ve marka temsilcilerini katıldığı söyleşide konuşmacılar espor alanının mevcut durumu hakkında bilgi paylaşılırken iletişim sektörünün bu alandaki ortak meseleleri tartışıldı.

İDA Yönetim Kurulu Başkanı Esra Şengülen Ünsür açılış konuşmasında, espor alanının markalar için bir mecraya dönüştüğünü ve toplantının iletişim danışmanlığı şirketlerinin hizmet verdiği markaları doğru yönlendirmesine katkıda bulunacağına inandığını söyledi. Ünsür, Marketing Türkiye Dergisi’nin Aralık sayısında yayınlanan espor araştırmasına göre; her yaştan ve her kesimden insanın ilgiyle takip ettiği esporun 2017 yılında dünya çapında yaklaşık 385 milyon izleyicisi olduğunun ve 600’den fazla markanın espor alanında sponsorluk yaptığının altını çizdi.

Marketing Türkiye Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen,  2017 Espor Tüketici Araştırması’na göre dünyada 1,6 milyar kişinin e-spordan haberdar olduğunu, oyuncu sayısının 198 milyon olduğunu ve 286 milyona erişeceğinin tahmin edildiğini paylaştı. Esporun en çok ilgi gördüğü ülkelerin sırasıyla Çin, Amerika, Japonya ve Kore olduğunu, Türkiye’de de bu ilginin her geçen gün arttığını paylaştı. Özen, bu alan ile yeni meslek dallarının oluştuğundan bahsederken bu alanın hızla büyümesinin altındaki en önemli dinamiğin gençlerin esporun interaktif yönüyle ilgilenmesi ve kendilerini oyunun bir parçası olarak görmek istemesi olduğunu belirtti.

Ingame Group Kurucu Ortağı Burak Gözalan konuşmasında, esporun yükselişinin oyun sektöründen geldiğini anlattı. Türkiye’de geliştirdikleri Zula adlı oyunda ayda 2,5 milyon oyuncunun günde 2,5 saat oyun oynadığına, dolayısıyla çok büyük bir kitleyi aynı platformda buluşturduğuna ve esporun bu özelliği ile markaların ilgisinin giderek büyüdüğü bir alan olduğuna ve dokunduğu birçok sektör olduğuna dikkat çekti.

Riot Games Kıdemli İletişim ve Pazarlama Yöneticisi Erdinç İyikul ise, oyunların içinde farklı farklı türler olduğunu dolayısıyla çok farklı yaş gruplarına hitap ettiğini söyledi. Türkiye’deki oyuncuların davranışlarına bakıldığında rekabetçiliğin öne çıktığını, oyunun sağlayacağı faydanın bir stratejiye dayandığını, dolayısıyla markaların da iletişim stratejisini ona göre doğru konumlaması gerektiğini belirtti.