Anlamlı Bir İletişimin Anahtarı: Paylaşılabilen Bir Hayat Döngüsü Oluşturmak…

Halkla ilişkiler sektörü ve sunduğu hizmetlerin gerek bazı müşteriler tarafından gerekse de kimi sektör profesyonelleri açısından zaman zaman sadece medya, kriz, lider iletişimi gibi ana başlıklar altında anıldığını veya bu dar çerçevede tanımladığını görüyoruz. Oysa ki iletişim çok daha stratejik bir yapıya büründükçe, yepyeni iletişim mecraları hayatmıza girdikçe, stratejik iletişim ve algı yönetiminin bu anılma ve tanımlamanın çok daha ötesinde bir yerde olduğu anlaşılmaya başlandı. Hayatın dinamikleri değiştikçe ve bu dinamikler yepyeni bir insan modelini ortaya koydukça kurumların, markaların da bu yeni insan modeline ulaşma ve bir anlamda derdini anlatma yöntemleri de evrimleşti. Bunun en güzel örneklerinden biri de konu – gündem yönetimi kavramının önemini ciddi bir şekilde hepimize göstermesi oldu. Devir, insan hayatına dokunabilen bir iletişim ve bu iletişimin içeriklerini yaratma devri haline geldi. Günümüzde hedef kitlelerin gündemine girebilmek ve/veya hedef kitlelere içine girebilecekleri bir gündem sunmak; yani markalarla hedef kitleri arasında paylaşılabilen bir hayat döngüsü oluşturmak anlamlı bir iletişimin anahtarı konumunda. Unutulmaması gereken nokta; kurumsal mesajların paylaşılmasının, ürün tanıtımlarının veya kampanya açıklamalarının iletişimi belirli bir noktaya kadar taşıyabileceğidir. Gelecek, özgün, markanın temsil ettiği değerleri içeren ve yer aldığı mecraların kültürünü taşıyan içerikler üreterek gündem yaratmak veya gündemi yönetmektir.

 

İDA Üyesi Burçak Taşkın Yurdakul

 

Bu yazı ilk kez Campaign Türkiye’nin 91. sayısında yayımlandı.