Unstereotype Alliance Türkiye Platformu Çalışmalarına Başladı

Birleşmiş Milletler Kadın Biriminin (UN Women) tüm tarafları bir araya getirmesiyle oluşturulan ve reklamlardaki zararlı toplumsal cinsiyet kalıp yargılarını dönüştürmeyi amaçlayan küresel Unstereotype Alliance’ın Türkiye platformu çalışmalarına başladı.

Reklamda Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Kurulu (RTCEK) öncülüğünde, UN Women koordinasyonuyla yürütülecek iş birliği platformunun açılışı Reklamverenler Derneği (RVD) Başkanı Ahmet Pura ve UN Women Avrupa ve Orta Asya Bölge Direktörü Alia El-Yassir’in ev sahipliğinde 13 Aralık Cuma günü İstanbul’da yapıldı.

Platform, reklam verenlerin, markaların ve reklamcıların ortaklaşa çalışmasıyla reklam ve medya içeriğini eşitlikten yana değiştirerek dünyaya örnek olmayı amaçlıyor. Markalarla iş birliği içerisinde olacak Unstereotype Alliance, çeşitlilik ve kapsayıcılığı ön plana çıkararak, iş ortamlarında kalıp yargılardan uzak bir çalışma kültürünün teşvik edilmesini hedefliyor. Ayrıca reklam içeriğinde klişelerden arındırılmış eşitlikçi tasvirler için şirketlerin uyması gereken ilke ve kılavuzların geliştirilmesi için çalışacak platform, halk arasında farkındalık yaratan iletişim yolları ile kalıp yargılara ve ayrımcılığa son verecek çalışmalar yürütecek.

Derneğimizin de destekçisi olduğu Unstereotype Alliance Türkiye platformunun çalışma yapısına liderlik edecek olan firmalar: Avon, Coca-Cola, Colgate-Palmolive, Eczacıbaşı Holding, Eti Gıda, Johnson&Johnson, Kantar Media, Koç Holding, P&G, Publicis Groupé, Unilever, Vodafone, WPP.