Dönüşen dünya ve PR

Zor bir yılı bir geride bıraktık. Ülkemizdeki malum ekonomik sıkıntılar, dünyadaki ticaret savaşları, etkisini maalesef artık iyice hissettirmeye başlayan iklim değişikliği, siyasi dalgalanmalar ve toplumsal başkaldırılarla gündemi çok yoğun bir sene oldu 2019. İletişim danışmanları olarak biz de sürekli değişen gündemi takip ederek iş ortaklarımızı risklerden haberdar etmeye ve uygun adımları atmaları konusunda destek vermeye çalıştık. 2020 hiç kuşkusuz en az 2019 kadar hareketli ve yoğun geçecek. Kasım ayında gerçekleşecek ABD başkanlık seçimleri, Tokyo yaz olimpiyatları ve Birleşmiş Milletler’in gündeminde ilk sırada yer alacak olan iklim değişikliğinin Türkiye’deki gündemi de etkileyeceği tartışılmaz. Siyasi, ekonomik ve toplumsal gelişmeler yanında, dijital dönüşüm de sektörümüzü en çok etkileyen konulardan biri ve 2020’de de birçok  gelişmenin yaşanacağını düşünüyorum. Her sektörde olduğu gibi PR sektörü de dijital dönüşümle birlikte dönüşmek durumunda. Son yıllarda veri analizini doğru hedef kitleye doğru iletişim stratejileri ile ulaşmak için çok sık kullanmaya başladık. Veri analizinin yanında yapay zekanın da artık sektörümüzde yavaş yavaş kullanılmaya başlayacağını düşünüyorum. Dar yapay zeka (narrow AI) uygulamarı ile birlikte enerjimizin ve zamanımızın azımsanmayacak bir kısmını alan basın ve sosyal medya raporları ve analizleri artık saniyeler içerisinde hazırlanabilecek. Böylece PR danışmanlarının da artık iş ortaklarına daha büyük katma değer yaratabilecekleri iletişim fikirleri bulmak için çok daha fazla zamanı ve enerjisi olacak. Yapay zeka konusundaki en önemli fikir liderlerinden Kai-Fu Lee’nin dediği gibi geleceğin meslekleri yaratıcılık temeline dayalı işlerden oluşacak. Yapay zeka veriye dayalı tüm işleri yaparken insanlar da yaratıcı işlere odaklanıp kendilerini ve yaptıkları işleri geliştirebilecekler. Umarım yapay zeka sayesinde PR sektörü olarak biz de operasyonel işlerden başımızı kaldırıp daha fazla yaratıcı ve fark yaratan işler yapabiliriz.

 

Seda Yalçın

İDA Üyesi

*Bu yazı ilk olarak Campaign Türkiye 95. sayısında yayımlanmıştır.