İDA Kurucular Kurulu Toplantısı

23 Aralık 2003 tarihinde Dedeman Hotel’inde gerçekleştirilen İDA KURUCULAR KURULU TOPLANTISI Meral Saçkan’ın açılış konuşması aşağıda yer almaktadır.

 

İDA KURUCULAR KURULU TOPLANTISI

Meral SAÇKAN-Açılış Konuşması

(23 Aralık 2003-Dedeman Hotel)

Değerli Meslektaşlarım,

Bugün burada 27 halkla ilişkiler şirketinin yöneticilerini görmekten mutluyum. Bir o kadar da heyecanlıyım.

İletişim sektöründeki deneyimim 30 yıla yaklaşıyor. Meslek hayatımda, bir yandan da çalıştığım sektörü ileri taşıyacak mesleki oluşumların içinde olmaya hep gayret ettim. Ama pek azı beni bu günkü kadar heyecanlandırdı.

Çünkü 5 yıl önce inandığım gibi halkla ilişkiler şirketlerinin mesleki, ticari, ahlaki problemlerini bir araya gelip çözebilecekleri bize özel bir platforma ihtiyaç vardı.

1999’da Lucern-İsviçre’de ilk ICCO Zirvesi’ne gittiğimde de hayretle gördüm. Katılanlar müşterileri değil, konular müşterilere ait değildi.

Halkla ilişkiler şirketleri, kendilerini tehdit eden konularda çözümler üretmeye çalışıyorlar, halkla ilişkiler endüstrisinin büyümesi için araştırmalar/benchmark’lar yapıyorlar, global oyuncu olmanın gereklerini, insan kaynaklarını geliştirmenin ve elde tutmanın yollarını konuşuyorlardı.

Bu toplantıyı izleyen ben, Salim Kadıbeşegil, Ali Saydam, Leyla Bozkurt o hızla Türkiye’de bir ICCO chapter’ı kurmaya davrandık. Planlarımızı sektörle paylaştık. Ancak, o dönem tüzel kişiliklerin dernek kurmasına izin vermeyen yasalarımız yüzünden A.Ş. gibi yapılandık ve doğrusu sektörden tepki de topladık. Necla Zarakol hemen kuruluş aşamasında, Cem İlhan da bir süre sonra PRCI’a katıldı.

Aradan beş yıl geçti sektörel sorunlarımız azalmadı, arttı. İki büyük ekonomik kriz yaşadık. Hepimizin ayakta kalma mücadelesi verdiği yılları geçirdik. Şimdi, ağırlaşarak bugüne gelmiş sorunlar yanında yepyeni sorunlarla da karşı karşıyayız.

İnanıyorum ki, bunları birlikte çözmemiz, ciddi bir güç olarak ortaya birlikte çıkmamız ve endüstrimizin kurallarını birlikte koyup, oyunu birlikte büyütmemiz çok daha kolay olacak.

Endüstrimizin bugün karşı karşıya olduğu sorunlara birlikte bakalım;

  • İşimizin adı ve tanımında mutabık mıyız?
  • Danışmanlık ücretleri arasındaki büyük farklar, sektörel algılamamızı nasıl etkiliyor? (En büyük ücret aslında büyük mü?
  • İnsan kaynakları temininde ve tatmininde problemlerimiz var mı?
  • Hizmet standardını nasıl sağlarız?
  • Etik’ten hepimizin anladığı nedir?
  • Bize iş yapan üçüncü partilerden standart bir hizmet ve standart bir ücret talep edebilir miyiz?
  • Dünyada endüstri uzmanlaşmaya gidiyorsa biz aynı sektörden farklı müşterilere hizmet verebilir miyiz?
  • Globalizm Türk PR endüstrisini nasıl etkileyecek?
  • Reklam ajanslarıyla, yönetim danışmanları ve usulsüz rekabet eden diğer işkolları ile nasıl rekabet edeceğiz?
  • Lobby, halkla ilişkilerin işi midir, değil midir? Bu hizmeti talep edenlere ne cevap vereceğiz?

 

Eminim siz bunları çoğaltabilirsiniz. Zaten toplantının ikinci bölümünde bunları tartışmaya açacağız.

Peki, Türkiye koşullarında biz hangi sorunlara odaklanacağız?

Sorunların çözümü ne?

Bize sorarsanız çözüm; çok katılımlı ve güçlü bir “şirketlerin derneği” oluşumu yaratmak… Doğru konulara odaklanmak… Kendi geleceğimizi birlikte inşa etmek…

Dünya bunu başarıyor ve hızla arayı açıyor?

Biz de başarabiliriz.

 

Değerli meslekdaşlarım,

Bugün bu toplantıya katılan şirketlerin temsilcilerine bir teşekkür borcumuz var. İlk günden itibaren bu oluşumun içinde yer almak istediklerini yazılı ve sözlü olarak belirten;

 

Alesta

Assist

Be-Ze

BG İletişim

Capitol

Effect

Excel

GCI

Global

Green Active

Grup7

Me-Se

Medialand

MPR

N’PR

NNN

On İletişim

Orsa

Pergel

Plan

PR Aktif

Pronto

Rekta/Ketchum

Stage

Tanıtımevi

Tribeca

Zarakol

 

Yöneticilerine sektörel duyarlılıkları için teşekkür ediyoruz.

Toplantımızı 2,5 saat içinde bitirmeyi ümit ediyoruz.

Öncelikle 10’ar dakikalık sunumları için Salim Kadıbeşegil ve Diyez Beksaç’ı davet etmek istiyorum.

Salim, 5 yıl boyunca ICCO Türkiye dış ilişkilerden sorumlu üyemiz olarak size ICCO’nun vizyon  ve misyonu, yapısı ve 2004 yılı çalışma planını sunacak.

Diyez ise 5 yıldır ICCO Türkiye’nin çalışmalarını aktaracak.

Sonraki 1,5 saatte Türkiye’de PR şirketlerinin sorunları ve dernek tüzük taslağının buna uygunluğu hakkında bir genel görüşme açmak istiyoruz. Bu görüşmeyi yönetecek bir gönüllü bulabilirsek çok sevineceğim.

Son yarım saati ise tüzük taslağına mutabakat, yeni derneğin katılımcılarının belirlenmesi ve derneğin resmen kurulması aşamasına kadar geçici iş bölümünü yaparak geçireceğiz.

Katılımınız ve katkılarınız için yeniden teşekkür eder, yeni derneğimizin kuvvetli bir sektör çıkışına vesile olmasını ve hayırlı olmasını dilerim.