İDA Duyuru Basın Bülteni

İDA’nın 2004 yılında kuruluşundan sonra servis edilen ilk bülten aşağıda yer almaktadır.

BASIN BÜLTENİ
İLETİŞİM DANIŞMANLARI
İDA İLE SEKTÖRÜN STANDARTLARINI YÜKSELTECEK

09.09.2004, İstanbul — İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA), halkla ilişkiler ve iletişim danışmanlığı sektörünü geliştirmek, genişletmek ve hizmet standartlarını yükseltmek hedefleri doğrultusunda bir araya gelen 16 iletişim danışmanlığı şirketi tarafından kuruldu. İDA, ilk genel kurulunu 6 Eylül 2004 gerçekleştirerek resmen faaliyete geçti. İDA’nın kurucuları şu şirketlerden oluştu; Alesta Halkla İlişkiler, Assist İletişim, Bersay İletişim Danışmanlığı, BG İletişim, Effect Halkla İlişkiler, Excel Halkla İlişkiler/ Hill&Knowlton, Global Tanıtım, Grup 7 İletişim, MPR Pazarlama Halkla İlişkiler, MRD Danışmanlık, N PR Halkla İlişkiler, Orsa Stratejik İletişim Danışmanlığı, PR Aktif İletişim Hizmetleri, Rekta/Ketchum Halkla İlişkiler, Tribeca İletişim Danışmanlık, Zarakol İletişim Hizmetleri.

Uluslararası İletişim Danışmanlığı Birliği (ICCO)’nun Türkiye temsilciliğini de yürütecek olan İDA Yönetim Kurulu şu isimlerden oluşuyor; Meral Saçkan (Başkan), Figen İsbir (Başkan Yardımcısı), Bârika Göncü (Mesleki ve sektörel gelişimden sorumlu üye), Ceyda Aydede (Uluslararası ilişkilerden sorumlu üye) ve Cem İlhan (Kaynak geliştirmeden sorumlu üye).

İDA Başkanı Meral Saçkan, İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği’nin 400 çalışanı ve Türkiye’nin en büyük kurumlarından oluşan toplam 160 adet yıllık sözleşmeli müşterisiyle, sektörde önemli bir temsil gücüne sahip olduğunu belirtti. Saçkan şöyle konuştu; “Bu oluşum, büyük bir adımdır. İDA, sektörün standartlarının uluslararası düzeyde geliştirilmesi ve gözetimi konusunda son derece önemli bir rol üstlenecektir. Sektörümüzdeki uluslararası eğilimleri de izleyerek, sunduğumuz hizmetlerin kapsamını ve kalitesini sürekli yükseltmeye kararlıyız.”

İDA, sektörde haksız rekabete, kayıt dışı faaliyete ve etik dışı davranışlara karşı bilinç yaratmak; sektörden hizmet alan kuruluşların sektör hakkında doğru bilgilere ulaşmasını temin etmek; üyelerinin mesleğin ve piyasanın sorunları karşısında rekabet ortamını zedelemeden ortak hareket etmelerini, uluslararası hizmet standartlarına ve etik kodlara uyarak örnek olmalarını, mesleki performanslarını ve yönetim becerilerini arttırarak hizmet kalitelerini yükseltmelerini sağlamak için çalışacak.

Sektörün diğer kuruluşlarından farklı olarak sadece tüzel kişilerin üye olabildiği İDA, sektörde meslek ahlakı ilkelerinin egemen olmasını da en önemli hedefleri arasında görüyor. İDA, bütün çalışmalarında, kendisiyle aynı ilkeleri paylaşan mevcut ve müstakbel tüm sektörel kuruluşlarla işbirliğini hedefliyor.