İDA ve Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Eğitiminin Geleceğini Çiziyor

İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA) ve Bahçeşehir Üniversitesi (BAU) İletişim Fakültesi, “Türkiye’de Halkla İlişkilerin Geleceği ve Eğitimi: Mevcut Durum ve Öneriler Üzerine Bir Araştırma” sonuçlarını 18 Ekim Perşembe günü düzenlediği toplantıda paylaştı. İDA ve BAU İletişim Fakültesi araştırma sonuçları ve toplantıya katılanların değerlendirmeleri ışığında yeni bir iletişim müfredatı önerisi getirmeye hazırlanıyor.

İDA ve BAU İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler Bölümü geçtiğimiz yıl imzaladığı protokol kapsamında başlattığı projelerinden biri olan iletişim eğitimi araştırması üniversitenin Beşiktaş Kampüsü’nde gerçekleştirilen toplantıda paylaştı. Çok sayıda akademisyenin ve sektör profesyonellerinin katıldığı toplantıda, dünyada önde gelen 20 üniversitenin halkla ilişkiler müfredatlarına ilişkin analizler ve “Türkiye’de Halkla İlişkilerin Geleceği ve Eğitimi: Mevcut Durum ve Öneriler Üzerine Bir Araştırma”  sonuçları paylaşıldı.

İDA Yönetim Kurulu Başkanı Ergun Gümrah ve BAU İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hasan Kemal Suher toplantının açılışında birer konuşma yaptılar.

Konuşmasına iletişim sektörü adına tarihi bir gün olduğunu söyleyerek başlayan Ergun Gümrah “Teknolojiyle birlikte büyük bir dönüşüm geçiren iletişim sektörünün önünde yepyeni kapılar açılırken, bunu doğru değerlendirmek, gelişim noktalarını görerek, sektörü ileri taşımak artık bir zorunluluk. Bu dönüşüm fırsatlar kadar tehditleri de beraberinde getiriyor. Hepimizin bildiği gibi bu dönüşümü sağlamanın yolu kaliteli insan kaynağından geçiyor. Bahçeşehir Üniversitesi’ne öncü çalışmaları için müteşekkiriz. “dedi.

Değişen iletişim atmosferinde reklamcıların geride kaldığı ve pazarlama dünyasında artık PR’cıların ön almaya başladığını görüyoruz diyen Gümrah şöyle konuştu: “Ancak tam da bu noktada PR’cıların; yönetim, finans, pazarlama, sosyoloji, sanat gibi yeteneklerini geliştirmelerinin gerekliliği bir kez daha ortaya çıkıyor. Bunu yapabilmek için gerçekten iyi bir eğitim ve durmadan çalışmak gerekiyor. İşte bu gereklilikleri yerine getirebilecek, değişen karmaşık iletişim paradigmalarını yönetecek yeni nesil iletişimcilerin yetiştirileceği bir akademik iklim yaratmayı umut ediyoruz.“

Prof. Dr. Hasan Kemal Suher “Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi olarak halkla ilişkiler eğitiminin zamanın gerektirdiği şekilde evirilmesi adına akademinin sektörle birlikte hareket etmesinin önemli olduğuna inanıyoruz. Bu projede bunu kendi adımıza başardığımızı düşünüyorum. Bugün paylaşacağımız araştırmamızı çok büyük bir heyecanla ve emekle hazırladık. Kendi alanımızda mevcut durumu görmeye ve halkla ilişkiler eğitiminin gelecekte nasıl olabileceği hakkında akıl yürütmeye katkı sağlayacak önemli bir kaynak olacağını düşünüyorum. Emeği geçen herkese çok teşekkür ediyorum.” dedi.

Veri odaklı iletişim becerilerinin gelişmesi gerekiyor

BAU İletişim Fakültesi Öğretim Görevlisi Prof. Dr. Çisil Sohodol Bir ve Halkla İlişkiler Bölüm Başkanı Prof Dr. İdil Karademirlidağ Suher tarafından paylaşılan araştırma bulguları arasında önümüzdeki 5 yılda halkla ilişkiler üzerinde etkili olabilecek eğilimler, halkla ilişkiler eğitiminin ve mesleki uzmanlaşmanın gereklilikleri göze çarpıyor.

Buna göre; davranışsal araştırmalar, sosyal dinleme ve dijital hikaye anlatıcılığının meslek üzerinde etkili olacak başlıca eğilimler olduğu saptandı.  Halkla ilişkiler eğitiminin gerekliliklerine ilişkin bulgulara bakıldığında ise akademisyenler ve uygulamacıların veri odaklı iletişim becerilerini oluşturması, geliştirmesi ve eğitimin bu yöne evirilmesi gerektiği yorumlandı. Etkin bir halkla ilişkiler profesyonelinin örgütsel yönetim ve finansal okuryazarlık becerileri ile uluslararası deneyime sahip olması gerektiği de araştırmanın bir başka önemli sonucu oldu.

Mevcut durum değerlendirmesi tamamlandıktan sonra toplantıya katılan konuklar sektörün değişen dinamiklere uyum sağlaması ve halkla ilişkiler eğitiminin niteliklerinin arttırılması amacıyla yapılabilecek çalışmaları tartıştı. İDA ve BAU’nun bundan sonraki adımı, araştırmanın sonuçları ve değerlendirmelerden yola çıkarak Türkiye’deki iletişim fakültelerinde uygulanması ve dünyadaki üniversitelere örnek olması hedeflenen bir müfredat önerisi hazırlamak olacak.

Sektör ve akademinin işbirliğini pekiştiren protokol

Toplantıda İDA ve BAU İletişim Fakültesi’nin işbirliği protokolü kapsamında yürüttüğü diğer projelerden de katılımcılara bahsedildi.

İşbirliği kapsamında bu zamana kadar BAU İletişim Fakültesi tarafından yürütülen Ortak Eğitim Modeli’ne İDA üyesi kurumların da katılması sağlanarak öğrencilere akademik programlar dâhilinde, kontrollü bir şekilde staj yapma imkanı verildi.  BAU İletişim Fakültesi öğrencilerinin sektörle öğrenciyken tanışması ve yakın temas sağlayabilmesi için planlanan Markalı Ders programı 2018-2019 güz döneminde başladı. Ayrıca halkla ilişkiler sektöründeki insan kaynağı potansiyelinin daha da iyileştirilmesi için İDA üyesi kurumlarda çalışan profesyonellere, lisansüstü eğitimlerinde Bahçeşehir Üniversitesi tarafından destek sağlanmaya devam ediyor.