>

İDA Şeref Kürsüsü

İDA Şeref Kürsüsü Nedir?

İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA) sürdürülebilir ve verimli büyüyen güçlü bir sektör yaratma hedefi doğrultusunda, halkla ilişkiler sektörünün gelişimine ve itibarına katkıda bulunacak çalışmalarını artırarak sürdürüyor. İDA, Türkiye temsilcisi olduğu Uluslararası İletişim Danışmanlığı Birliği’nin (ICCO)’nun “Şeref Kürsüsü” (Hall of Fame) oluşumunu bu yıl Türkiye’ye taşıyor.

ICCO’nun 2003 yılında ICCO Global Summit Berlin’de hayata geçirdiği “Şeref Kürsüsü” oluşumuyla iletişim danışmanlığı ve halkla ilişkiler alanındaki başarılı ve öncü çalışmalarıyla dikkat çeken, sektörün uluslararası ve yerel düzeyde gelişiminde önemli rol oynayan kişileri onurlandırmak amaçlanıyor.

İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği, bu yıl başlayarak her yıl devam ettireceği “İDA Şeref Kürsüsü” ile Türkiye’de iletişim danışmanlığı ve halkla ilişkiler sektörünün gelişmesine ve kurumsallaşmasına önemli katkılar sunan, öncü, vizyoner ve yenilikçi isimleri belirleyerek, bir yandan sektör profesyonellerine ilham vermeyi, bir yandan da sektörün ulusal ve uluslararası arenadaki başarısına katkıda bulunacak yenilikçi girişimleri cesaretlendirmeyi hedefliyor.

Değerlendirme nasıl yapılıyor?

Her yıl İDA üyesi şirketlerin katkılarıyla belirlenecek “İDA Şeref Kürsüsü” için her üye şirketin 1 aday gösterme hakkı bulunuyor. İDA Yönetim Kurulu tarafından yapılacak değerlendirmenin ardından “İDA Şeref Kürsüsü”ne girmeye hak kazanan en çok 4 isim belirlenerek halkla ilişkiler sektörüne ve tüm paydaşlara duyurulacak.

Değerlendirmede bir “sektör elçisi” olarak halkla ilişkiler şirketlerinin ulusal ve uluslararası düzeyde standartlarının yükseltilmesine katkıda bulunmak, halkla ilişkiler sektörünün gelişimine önemli katkılar sunmak, ulusal ve uluslararası arenada meslektaşları nezdinde saygınlığı yüksek olmak, halkla ilişkiler sektörünün ötesinde genel iş dünyasında da itibar sahibi olmak, yenilikçi yaklaşımı, fikir önderliği ve sektörel büyümeye yaptığı katkılar ile bilinen “etkili” bir isim olmak, uzun bir dönemi kapsayan başarılı işlere imza atmış olmak ve sektörde istikrarlı bir liderlik sergilemiş olmak kriterleri dikkate alınacak.