Yeni Zamanlar ve Halkla İlişkiler Konferansı
Türkiye’de halkla ilişkiler alanının kurucu ve duayen isimlerinden olan 2015 yılında kaybettiğimiz Prof. Dr. Alâeddin Asna’nın anısına düzenlenen ve ilki Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi önderliğinde geçen yıl başlatılan konferans dizisinin ikincisi, 19-20 Nisan 2018 tarihlerinde Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi ev sahipliğinde düzenlenecektir. Türkiye halkla ilişkiler sektörünün ve akademik çevrenin iletişim alanındaki değişim ve dönüşüm sürecine yönelik hazırlıklarının ele alındığı, sektörel ve akademik gelişmelerin değerlendirildiği “Yeni Zamanlar ve Halkla İlişkiler” temalı ulusal konferansın, disiplinlerarası bir perspektifle, iletişim alanının profesyonellerini, araştırmacılarını ve öğrencilerini bir araya getirmesi hedeflenmektedir. Ayrıca konferans öncesinde halkla ilişkiler alanında doktora çalışmalarını sürdüren öğrencilerle halkla ilişkiler seminer çalışması gerçekleştirilecektir.
Konferans Teması: Yeni Zamanlar ve Halkla İlişkiler
21. yüzyıla damgasını vuran gelişmiş teknolojik olanaklar, yapay zekâ, dijitalleşme, iletişimin ulaştığı hız ve bireye sağladığı imkânlar ile sosyal medyanın gücü, halkla ilişkiler disiplinine yepyeni açılımlar getirmektedir. Geçmişin yöntem ve süreçleriyle artık icra edilemeyecek bu disiplinin, öngörüsü çok da kolay olmayan bir yöne doğru evrildiği, inkâr edilemeyecek bir gerçek. Bireylerin kendi başına bir mecra, yayın ve hatta naklen yayın vasıtası olmasının yanı sıra, sanal ortama bıraktığı dijital izler aracılığıyla tutum ve davranışlarının öngörülebilir ve ölçülebilir olması, halkla ilişkilerin yeni bir bakış açısı kazanmasını zorunlu hale getirmektedir. Medyanın farklılaşan rolü, yeni tarz kanaat önderleri, bilgiye ulaşımın kolaylığı, yapay zekâ ve “büyük veri”nin getirdiği imkân ve kolaylıklar, halkla ilişkiler alanını gittikçe genişleterek “toplam iletişim” ihtiyacını daha fazla gerektirmekte, farklı disiplinlerin desteğine duyulan ihtiyacı artırmaktadır. Enformasyon ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelerle birlikte halkla ilişkiler araştırmalarına ve uygulamalarına ilişkin görüşlerin ve kabullerin gözden geçirilmesi, yeni fikirlerin ve yaklaşımların disiplinlerarası bir çerçevede ele alınarak tartışılması gerekmektedir.
Günümüzün belirsizliği yüksek, değişken, karmaşık ilişkiler ve ağlar ortamında halkla ilişkilerin üstlendiği rollerin ve sorumlulukların kurumsal ve toplumsal açıdan yeniden tanımlanması gerekmektedir. Büyüme ve kar maksimizasyonu
baskısı altında halkla ilişkiler faaliyetlerinin toplumsal fayda önceliğinden uzaklaşarak etik dışı uygulamalara yöneldiği, halkla ilişkiler uğraşının salt ticari ikna bağlamında değerlendirilerek toplumsal katkısının gözardı edildiği ve kurumsal
çıkarların meşrulaştırma aracı olarak işlevselleştirildiği bilinen gerçeklerdir. Öte yandan halkla ilişkiler dezavantajlı olan, kamusal görünürlük sağlamak ve görüşlerini yaygınlaştırmak isteyen kesimlerin sesini duyurabilmesine katkıda bulunabilir; kurumların toplumsal taleplere ve önceliklere uygun olarak hareket etmesini sağlayacak kamuoyu baskısı yaratabilir. Halkla ilişkiler uygulamalarının toplumsal fayda açısından sağlayabileceği potansiyeli arttırabilmek ve etkisini yaygınlaştırabilmek için halkla ilişkilerin araştırma ve uygulama arasındaki etkileşimi kolaylaştırıp güçlendirecek yeni arayışlara ve fikirlere ihtiyaç bulunmaktadır. Konferansta halkla ilişkiler alanının iletişim alanındaki tüm bu dönüşümlerle birlikte kazandığı/kazanması gereken yeni yönelimler ve içerikler disiplinlerarası bir perspektifle ele alınacaktır.
Konferansta sunulan bildiriler arasından seçilecek olanların makale formatındaki tam metinleri, Ankara Üniversitesi iletişim:araştırmaları Dergisi’nde ve/veya ulusal bir yayınevinden çıkacak derleme bir kitapta yayımlanacaktır.
Önemli Tarihler
- Bildiri özetleri gönderimi için son tarih: 26 Şubat 2018
- Bildiri özetine ilişkin sonucun bildirilmesi: 19 Mart 2018
- Doktora semineri için son başvuru tarihi: 5 Mart 2018
- Basılmak üzere değerlendirilmeye alınması istenen bildirilerin tam metin olarak teslimi için son tarih: 21 Mayıs 2018
Bildiri Özetleri
Konferans temasına uygun 300-500 kelimelik bildiri özetinizi
yenizamanlarvehalklailiskiler@gmail.com
adresine iletebilirsiniz.
Doktora Semineri
Halkla ilişkiler doktora semineri 17-18 Nisan 2018 tarihlerinde Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde düzenlenecektir. Seminerin amacı, halkla ilişkiler alanında doktora çalışmalarını sürdüren farklı üniversitelerden öğrencilerin bir araya
gelmesini sağlayarak, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, stratejik iletişim ve siyasal iletişim konusundaki araştırma/tez önerilerini veya yürütmekte oldukları araştırmalarını paylaşmalarına ve çalışmalarına ilişkin geribildirim almalarına imkan yaratmaktır. Seminerde ayrıca doktora tez yazım süreciyle ilgili deneyimlerin ve önerilerin paylaşıldığı eğitim ve grup çalışmaları düzenlenecektir. Doktora Semineri, Yeni Zamanlar ve Halkla İlişkiler Konferansı bilim kurulunda yer alan
öğretim üyelerinin ve konuk uzmanların katılımıyla gerçekleştirilecektir.
Doktora seminerine katılım için özgeçmişinizi, doktora öğrenci belgenizi ve araştırma önerinizi veya araştırma tasarımını içeren özetinizi
yenizamanlarvehalklailiskiler@gmail.com
adresine “doktora semineri başvurusu” konusu ile gönderebilirsiniz. Doktora Semineri’ne Ankara dışından katılacak ve bağlı bulunduğu fakülteden seminere katılım için maddi destek alamayan öğrenciler için sınırlı sayıda, yolluk ve gündelik giderleri karşılamaya yönelik burs imkanı mevcuttur. Seminer başvurunuzda, eğer bulunuyorsa, burs talebinizi lütfen belirtiniz.
İletişim
Konferans ve doktora semineri ile ilgili sorularınızı
yenizamanlarvehalklailiskiler@gmail.com
adresine iletebilirsiniz.