>

Bazı değerler, yeni iş modelleri

maxim_behar_icco

Advantage’ın editörü ve yayıncısı Danette Breitenbach’ın makalesi

Halkla ilişkiler, statikten dinamiğe doğru hareket eden bir iştir ve etik, dürüstlük ve mümkün olan en hızlı zaman diliminde kaliteli iş üretme gibi değerleri her zaman akılda tutarak çalışmak ve mesleği icra ederken yeni yöntemler üretmek bizim görevimizdir.

Uluslararası İletişim Danışma Kuruluşu (ICCO) Başkanı Maxim Behar, 2017 Ulusal PRİSA Konferansı’ndaki delegelere verdiği demeçte “Dünyamız değiştiğinden bizim de değişmemiz gerekiyor” dedi.

Fourways’deki Indaba Oteli’nde gerçekleşen konferans, uluslararası PR uygulayıcıları ve danışmanları tarafından ilgi gördü. Konferans ayrıca, Güney Afrika Halkla İlişkiler Enstitüsü’nün (PRISA) 60. Yıl kutlamalarının bir parçasını oluşturdu.

Behar “Endüstrimizin 100 yılda gördüğü en büyük değişimi yaşıyoruz. Sosyal medya herkesin bir mecraya sahip olmasına izin verdi. Medya daha önce haber bağlantılarına aitti ancak bugün, bir cep telefonuna sahip bir taksi şoförü, bir spor yıldızından daha popüler olabilir” dedi.

Bu değişim iyi oldu ve PR’i danışmanlardan karar vericilere doğru yaklaştırdı. “Müşterilerimize sosyal medya ve medya ilişkileri dahil olmak üzere medya konusunda yardımcı olabilsek de, bugün yaptığımız çalışmaların en önemli kısmını kriz iletişimi ve itibar yönetimi oluşturuyor” dedi.

Bunun sonucunda şirketler ve markalar giderek PR’a yöneliyor. “Dijital ve reklam ajansları bir krizi çözemez ve bir şirketin kriziyle baş etmek ve itibarını yönetmekle ilgili bilgi birikimine sahip değildirler.”

Bu, sosyal medyayı kapsamlı bir şekilde anlamayı ve krizi çözmek için ihtiyaç duyulan uygun bir dil kullanımını gerektirir. “Sosyal medya kanallarında konuştuğumuz farklı diller dünyamızdaki en önemli değişikliklerden biridir” diye ekledi.

Bu değişikliklere rağmen, etik ve dürüstlük bugün her zamankinden daha önemlidir. “Etkiliyiz ve bu nedenle şeffaf bir şekilde çalışmamız bizim sorumluluğumuzdur. Halkla ilişkiler her zaman % 95 ‘ilişki’ ve geri kalanı ise ‘halk’tı. Bugün % 100 halktır. Şeffaf iseniz, o zaman etik olacaksınız. ”

PR hiç olmadığı kadar ilk kez tamamen ölçülebilir ve sonuçları müşterilere birçok düzeyde bildirilebiliyor. PR % 100 ölçülebilir bir işse, o zaman herhangi bir diğer haber kaynağına kıyasla kaliteyi gerektirir. Bu nedenle kaliteden ödün verilmemeli.

Son olarak, hızın özüdür. “Önceden bir krizi çözmek 10 saat sürerdi. Bugün 10 dakika sürüyor “diyor Behar.

Behar, halkla ilişkilerin ayağa kalkmasının ve liderlerin zamanının geldiğine inanıyor. “İçeriğin yaratıcısı biz olduğumuzdan, içeriğin ustalarıyız ve günümüz dünyasında bu bizi karar verici yapıyor.”

Behar, dünya çapında tanınmış bir PR uzmanı, Bulgar PR danışmanlığı M3 İletişim Grubu’nun CEO’su ve Hill + Knowlton Stratejileri Çekya’nın başkanıdır. ICCO ise, dünya çapında halkla ilişkiler danışmanlarının sesidir. ICCO üyeleri, Avrupa, Afrika, Asya, Amerika ve Avustralya’da 32 ülkede ulusal sektör derneklerinden oluşturmaktadır. Bu dernekler toplamda yaklaşık 2.500 halkla ilişkiler firmasını temsil etmektedir.

Bu yıl elmas jübilesini kutlayan PRİSA, 23 kurucu üyeyle 1957’de faaliyete başladı. Bugün öğrenciler hariç olmak üzere 520 civarında üyeye sahiptir.

Kaynak: https://iccopr.com/values-new-business-model/