>

Güven Var Mı Güven, 2021’de?

İş ve iletişim dünyası 2020 yılını planların darmaduman olduğu, endişenin tavan yaptığı, kriz senaryolarının ötesinin gerçekleştiği, kayıpların yaşandığı, güvenden yoksun bir yıl olarak mı hatırlayacak? Yoksa yeni normale hızla uyum sağlayan, insanı odağına alan, fayda üreten sorumlu markaların güven kazandığı bir yıl olarak mı? Okuyan herkes için hatırlanacak iyi şeyler olmasını dilerim.

2021’e girerken kumbaramızda öğrenilerimiz var. İnsanoğlunun ihtiyaç ve beklentileri ile değer yargılarının farkındayız, duygusal tepkilerini öngörüyoruz. En çok da GÜVEN aradıklarını biliyoruz. Peki, markalar güven kazanmak için ne yapmalı?

İnsancı İş ve İletişim Yaklaşımı: İşinin temelini ‘insan odaklı amaç’ oluşturan markalar güven kazanıyor. Tüm canlıları ve gezegeni koruyan, sürdürülebilir iş modelini benimseyen, yenilikçilikten vazgeçmeyen markalar sadece akıllarda değil kalplerde de yerini perçinliyor. Edelman Trust Barometer’ın 2020 son çeyreğinde yayınladığı ‘Krizin Ortasında Markalar’ raporuna göre, salgın döneminde paydaşlarını kollayan koruyan markalara geçiş yüzde 44 oranında.

Eylem: Aynı araştırmaya göre insanların yüzde 85’i markaların bireysel sorunlarına çözüm olmasını, yüzde 80’i toplumun sorunlarına odaklanmasını bekliyor. Sorunları gidermek için eylem gerçekleştiren markalara güven, salgın döneminde tam 4 kat artmış durumda.

Doğru ve güvenilir bilgiye erişim: Araştırmaya katılanların yüzde 64’ü markaların doğru ve gerçeğe sadık yararlı bilgi vermesini istiyor. Üçte ikisi, dürüst ve samimi olmadığını fark ettikleri anda o markayı terk edeceğini belirtiyor.

En çarpıcı bilgi: Markaya güvenenlerin yüzde 75’i sadık kalacağını, yüzde 78’si sadık olduğu markayı tavsiye edeceğini, hatta eleştirilere karşı savunacağını söylüyor.

2021’in sürprizlerini bilmesek de duruma çeviklikle uymak ve paydaşlarımız nezdinde güven sağlamak önceliğimiz olacak. GÜVEN dolu bir yıl diliyorum herkese.

 

Işıl Arıdağ

İDA Üyesi ÜNİTE Edelman Yürütme Kurulu Başkanı

Bu yazı ilk olarak Campaign Türkiye’nin 107. sayısında yayımlanmıştır.