>

ICCO, 2018-2019 Dünya PR Raporu’nu açıkladı

ICCO Dünya PR Raporu 2018-2019, dünyanın her bölgesinden ajans başkanlarının geçen yıla göre bu yıl karlılığın artacağını öngördüğünü ortaya koydu.

ICCO Dünya PR Raporu 2018-2019, Uluslararası İletişim Danışmanlığı Birliği (ICCO) CEO’su Francis Ingham tarafından 27 Kasım Salı günü Singapur’da düzenlenen ICCO-PRCA Güneydoğu Asya-AMEC konferansında paylaşıldı.

ICCO Dünya PR Raporu, son beş yıldır global PR endüstrisinin nabzını yoklamak ve büyüme alanlarını belirlemek, yatırım beklentileri ve gelecekteki zorlukları ölçmek amacıyla, ajans başkanlarına yapılan anketin sonuçları incelenerek oluşturuluyor. Bulgular hem küresel eğilimleri hem de bölgeye özgü sonuçları ortaya koyuyor. Raporda ayrıca Holmes Report’un En İyi 250 Ajans Sıralaması da yer alıyor.

İşte 2018-2019 raporundaki bulgular:

1-10 ölçeğinde yapılan puanlamaya göre, sektördeki iyimserliğin küresel ortalaması 7,8 olarak ortaya çıktı. En iyimser bölgeler Afrika (7.9) ve Asya (7.8) olurken en az iyimser olanlar ise Ortadoğu (6.6) ve Doğu Avrupa (6.6).

Kârlılık beklentileri sorulduğunda, geçen yılki 6.4 olan küresel ortalamanın 6.9’a yükseldiği görüldü. Asya 7,7 ile karlılık beklentisinde en yüksek sıraya yerleşti ve onu 7,2 ile Batı Avrupa izledi. Afrika 6,1 ile en düşük seviyede beklentisi olan bölge oldu.

Ajans başkanları, önümüzdeki 1 yıl içinde sektördeki en önemli büyüme fonksiyonu olarak kurumsal itibarı gösteriyor. Büyüme alanı olarak tahmin edilen diğer alanlar ise %44 oran ile dijital / çevrimiçi iletişim ve %39 oran ile sosyal sorumluluk.

Sosyal medyada topluluk yönetimi, önümüzdeki birkaç yıl içinde %43 oran ile daha fazla yatırım beklenmesi gereken alanların başında görülüyor. Bunu farklı medya içerikleri oluşturma (%41) ve dijital yapımlar (%35) takip ediyor.

Ölçümleme konusunda rapor, küresel katılımcıların %48’inin reklam eşdeğeri kullanmadığını ortaya koyuyor. (Bu oran 2017’de %44 idi.) Hala kullanmasının başlıca küresel nedeni müşterilerin (%26) talep etmesidir. Reklam eşdeğerlerinin kullanımının en yüksek olduğu bölge, ankete katılanların yalnızca %15’inin bu ölçeği hiç kullanmadığını bildirdikleri Orta Doğu oldu.

Tespit edilen en büyük zorluklar, müşterilerin yeterli bütçe ayırmaması (% 38) ve çok kısa vadeli çalışmaya odaklı olmaları (% 34) olarak ortaya çıktı. Yetenekli personeli elde tutmak bir başka zorluk olarak öne çıktı. (% 61)

ICCO İcra Kurulu Başkanı Francis Ingham şunları söyledi: “Dünyanın her bölgesinde, ajanslar bu yıl geçen yıldan daha kârlı olmayı bekliyor. Ve çalıştığımız belirsiz zamanlar göz önüne alındığında, bu beklenti çok daha yüksek sesle dile getiriliyor. CEO’lar kurumsal itibarlarına yatırımı artırmaya devam ederken, yatırımcı aktivizmi ve sosyal medya şeffaflığı odağını sadece iyi rakamlara değil, aynı zamanda sağlamlığa da yoğunlaştırdı. Bu eğilimler tecrübeli danışmanlara olan talebin artmasını sağladı.

 

“Müşteriler yeterli bütçe ayırmaması, işimizin değerini hala tam olarak kanıtlayamamamızla ilgilidir. Bu da değerlendirme konusundaki eksik yatırımımızla bağlantılıdır. Ancak bu konudaki ilerlemeyi de kabul etmeliyiz. Dünyanın her bölgesinde, reklam eşdeğerinin tercih edilen değerlendirme yöntemi olduğunu söyleyenlerin oranı düştü. Değerlendirme konusu her geçen yıl daha karmaşık hale geliyor. Yapılacak daha çok iş olsa da, bu anlamda çok ilerleme kaydedildi.

“Dünyanın her yerinde halkla ilişkilerin büyüklüğü ve nüfuzu artıyor. Şimdi bu anlamda güzel günler görüyoruz ve gelecekte de daha güzel günler göreceğiz” diyen AMEC CEO’su Barry Leggetter sözlerine ekledi: “Her yıl ICCO Dünya Halkla İlişkiler Raporu, değerlendirmenin yararlarını gösteren halkla ilişkiler uzmanlarına yönelik küresel eğitim programının işe yaradığını göstererek bizi daha çok yüreklendiriyor. AMEC, PR sektörünü değerlendirme alanında daha fazla yatırım yapmaya ikna etmek için ICCO ve PRCA ile ortak olmaya devam edecek, çünkü ancak o zaman PR şirketleri müşterilerine değerlerini tam olarak anlatabilecekler.

#FuturePRoof Kurucusu ve Editörü Sarah Hall, “Tüm dünyada halkla ilişkilerin yükseldiğini görmek daha fazlası için çabalamaya teşvik ediyor. Kuruluşlar, güven ve itibar yaratmak, hikayelerinin içerik yoluyla anlatılmasına yardımcı olmak için paydaşlarla ilişki kurma konusuna önem verir ve bu konuda bizim değerimizi bilir.

ICCO’nun analizi, ajansların ücretli, kazanılan, paylaşılan ve sahip olunan medya modeliyle sıkı sıkıya başa çıkmak zorunda olduklarını gösteriyor. Kazanılan ve sahip olunan medya, genellikle güçlendirmek veya performansı artırmak için kullanılan ücretli ve paylaşılan içeriklerle birlikte yönetilir.

Ancak ortada sadece iyi bir haberler yok. Bütçeler ve yetenek hala sorun olmaya devam ediyor. Ajansların personel yönetimi konusunda çevik bir yaklaşımda olması gerekiyor.”

Halkla İlişkilerde Küresel Kadınlar (GWPR) anket sonuçları da ICCO Dünya Raporu’nun içinde yer alıyor ve liderlik pozisyonlarına ulaşan kadınların önündeki en büyük engel olarak ailevi sorumlulukları gösteriyor.

GWPR Ortak Başkanı Angela Oakes, ebeveynlik iznini bir sorun olarak belirterek, “Bunu değiştirmenin yolu daha iyi esnek çalışma politikaları oluşturmak… Ancak kuruluşların sadece %67’si çalışanların evden düzenli olarak çalışmalarına izin veriyor. Çoğu kuruluşta ebeveyn izni politikası bulunmasına rağmen, bunu kabul edenlerin dörtte üçü kadın” dedi.

2018-2019 Dünya PR Raporu’nu buradan indirebilirsiniz.

 

Kaynak: https://iccopr.com/icco-launches-world-pr-report-2018-2019-our-time-in-the-sun-is-now-and-in-the-years-to-come/