>

ICCO Dünya PR Raporu 2020 Açıklandı

Uluslararası İletişim Danışmanlığı Birliği (ICCO) Dünya PR Raporunda açıklanan rakamlara göre, küresel ajans başkanları halkla ilişkiler sektörünün büyümesi konusunda büyük ölçüde iyimser.

Opinium ile ortak yayınlanan rapor, halkla ilişkiler ortamının dünya genelinde çarpıcı bir görüntüsünü sunarak yedi bölgedeki ajansların sorunlarını, eğilimlerini ve fırsatlarını ortaya koyuyor.

Araştırma, her bölgede etkileyici düzeyde iyimserlik ve karlılık olduğunu ortaya çıkarttı. PR liderleri, ‘Halkla ilişkiler sektörünün büyümesi konusunda iyimserim’ ifadesine katılma düzeylerini 10 üzerinden değerlendirmeleri istendiğinde, 7-10 arası puanlar verdiler ve özellikle en güçlü olan iyimserlik seviyesi ortalama 7.7 puan verilen Kuzey Amerika’da kaydedildi.

Küresel PR’ın itici gücüne güven, önümüzdeki yıl kârlılık beklentileri verileriyle de kanıtlandı. Tüm bölgelerde katılımcılar, karların artacağına güven konusunda ortalama 6.7 puan verirken, bu konuda Latin Amerika (7.3) ve Doğu Avrupa (7) pazar güvenine sahip olma konusunda öne çıkan bölgeler oldu.

Holmes Report’un En İyi Ajanslar Sıralaması’nı da içeren rapor, pazarın büyümesini tetikleyen uygulama alanlarını da ortaya koydu. Geçen yılın en büyük ikinci büyüme alanı olan stratejik danışmanlık, bu yıl tüm büyümenin hemen hemen üçte birini (% 29) oluşturuyor ve önümüzdeki beş yıl içinde en büyük uygulama alanı olması bekleniyor.

 

Diğer bulgular:

  • Reklam eşdeğeri kullanımı küresel olarak önceki yıllara göre % 52’den % 46’ya düştü.
  • LinkedIn, Orta Doğu ve Afrika’daki ajanslar için en popüler B2B sosyal medya platformu oldu ve onu Twitter ve Facebook takip ediyor.
  • Asya Pasifik’teki danışmanlık yatırımlarını artıran en yüksek muhtemel alan influencer marketing olarak görüldü.
  • Batı Avrupalı liderler, yaratıcılığın önümüzdeki on yılda halkla ilişkiler uzmanları için en önemli beceri olacağına inanıyor.
  • Ajans başkanları, sektörün en büyük zorluğunun üst düzey yetenekleri korumak olduğunu belirtiyor ve sektör dışından yetenek elde etmenin önündeki en önemli engelin yüksek maaş beklentisi olduğunu söylüyor.

ICCO CEO’su Francis Ingham, araştırmayı şöyle yorumladı:

“2020 yaklaştıkça, küresel halkla ilişkiler endüstrisi geleceği iyi durumda karşılamaktadır. Büyüme, iyimserlik ve karlılık norm haline geldi. Endüstri, yeni beceriler ve yeni iletişim yöntemleri benimseyerek kendini dönüştürdü. Kısacası, PR dik duruyor.

Bununla birlikte, bize verilen güç pozisyonu kabul etmemeliyiz. Sektörün her seviyesinde ve dünyanın her bölgesinde bir yetenek sorunumuz var. Sadece yeteneği yeterince çekemiyor ve elimizde tutamıyoruz. Çünkü onlara yeterli ödeme yapamıyoruz çünkü bizler de markalarda çok az ücret alıyoruz. Bunun temelinde ise işimizin etkisini yeterince ölçemeyişimiz yatıyor. Reklam eşdeğeri kullanımındaki küresel düşüş, bu konudaki ilerlememizin hoş bir işaretidir. AMEC ile birlikte ICCO, sektörümüzün iş dünyası ve topluma olan değerine olan güveniyle büyümesine devam edebilmesi için ölçüm konusunda profesyonel standartları savunmaya devam edecektir.

Raporu indirmek için tıklayın.

 

Kaynak: https://news.iccopr.com/prs-global-growth-set-to-surge-beyond-2020-icco-world-pr-report-2020/