>

ICCO Global Summit 2024 Tüm Dünyadan İletişim Profesyonellerini İstanbul’da Buluşturdu

Tüm Dünyadan İletişim Profesyonellerini İstanbul’da Buluşturdu

Dünyanın çeşitli ülkelerinden iletişim profesyonellerini her yıl bir araya getiren ICCO Global Summit bu yıl 9-10 Ekim 2024 tarihlerinde İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA)’nın ev sahipliğinde ve Faselis sponsorluğunda Fairmont Quasar İstanbul’da düzenlendi.

Zirve, katılımcıları ilk olarak 8 Ekim akşamı Rasimo 1956’da düzenlenen Welcome Cocktail etkinliğinde buluşturdu. 9 -10 Ekim’de tam gün süren ve Uluslararası İletişim Ölçme ve Değerlendirme Derneği (AMEC) CEO’su Johna Burke’un sunduğu konferans programı Uluslararası İletişim Danışmanlığı Birliği (ICCO) Başkanı Grzegorz Szczepanski ve İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA) Yönetim Kurulu Başkanı Özge Uzun’un açılış konuşmaları ile başladı. Özge Uzun konuklara hoş geldiniz diyerek sözlerine şöyle devam etti: “İletişim danışmanlığı sektörünü ileriye taşımak arzusuyla büyük emekler veren ve bugün bu niyetle dünyanın farklı şehirlerinden gelen siz değerli profesyonelleri ağırlamaktan mutluluk duyuyorum. Bugün bu zirvede en sıcak konuları konuşarak hep birlikte sektörümüzün geleceğini şekillendirmeye katkı koyacağız.”

ICCO Global Summit 2024’te “İtibar, İlgi, İlişkiler” teması çerçevesinde hazırlanan paneller ve keynote’larla iletişimin stratejik ve yaratıcı rolleri ele alındı. Açılıştan sonra Burson Global CEO’su Simon Shaw ve PRovoke Media’nın Kurucusu Paul Holmes’un konuşmalarıyla devam eden zirvede, Türk konuşmacılar da keynote ve panellerde yer aldı. Siyasi seçimler, jeopolitik ve kurumsal karar alma süreçlerinde iletişimin etkisi incelendi; dünyayı geliştirmek amacıyla iletişimden yaratıcı bir şekilde faydalanmaya yönelik yenilikçi ve etik yaklaşımlar vurgulandı. Avrupa Konseyi Dijital Kalkınma ve Yönetişim Departmanı Başkanı Patrick Penninckx, UNDP Stratejik İletişim ve Savunuculuk Danışmanı Marjan Blumberg gibi isimlerin de aralarında bulunduğu konuşmacılar, riskli iletişim stratejileri, yenilikçi kampanyalar ve kurumsal sorumluluğun geliştirilmesinde iletişimin rolü üzerine tartışmalar yaptılar.  İletişimde yapay zekanın rolü, ajansların rollerinin yeniden tanımlanması, çeşitlilik, eşitlik ve kapsayıcılık, kadının değişen rolü, iklim sorunu ve dezenformasyon konuları da ele alındı. Zirvede the Global CommTech Raporu, ICCO Next Gen 2024 Raporu ve Global Women in PR yıllık endeksinin öne çıkan sonuçları da paylaşıldı.

Küresel İletişim Teknolojisi Raporu Yapay Zekaya Mercek Tutuyor

Purposeful Relations ve Provoke Media’nın hazırladığı, ICCO, AMEC, CIPR ve WCFA’nın katkıda bulunduğu Küresel İletişim Teknolojisi Raporu 2024’e göre yapay zeka, sektör için en büyük zorluk olarak vurgulanırken zorluklarına hazırlanmak yolunda ilerlendiği bilgisi paylaşıldı. İletişimcilerin, yapay zekanın iç görü ve stratejide oynayabileceği rolü takdir etmek yerine içerik oluşturma gibi basit görevlere odaklanarak yapay zekanın potansiyeli hakkında sınırlı bir anlayış sergilediği belirtildi.

AI’nin kriz iletişimi gibi disiplinlerde büyük bir rolü olduğunu anlamak yerine, pazarlama iletişimi üzerinde en büyük etkiye sahip olacağına inanıldığı bilgisi paylaşıldı. En acil dikkat edilmesi gereken iki konu olarak, AI politikalarına ihtiyaç duyulduğu (katılımcıların %60’ının bir politikası yok) ve her 10 kişiden yalnızca dördünün (%43) bu alanda eğitimli olduğu, eğitim düzeyinin artması gerektiği vurgulandı.

Gençler Zorlukları Aşarak Motive Oluyor

Zirvede öne çıkan sonuçları paylaşılan bir diğer rapor da ICCO Next Gen 2024 Raporu oldu.

Rapora göre ankete katılanların %68’i karşılaştıkları zorluklara rağmen, öngörülebilir bir gelecekte halkla ilişkiler sektöründe kalmayı planladığını ve %28’i bunu yaşam boyu kariyerleri haline getirmeyi düşündüğünü ifade ediyor.

Ankete katılan gençlerin %57’si yaratıcılığın halkla ilişkiler kariyeri yapmak için en önemli neden olduğunu söylerken etki yaratma arzusu (%44) ve amaç odaklı rollerde çalışma (%33) arayışları da genç profesyonellerin anlamlı bir iş aradığını gösteriyor. Katılımcıların %42’si profesyonel işlerin üstesinden gelme fırsatı ile motive oluyor. Bu sonuç Z kuşağının daha kolay bir yolu tercih ettiği efsanesini çürütüyor. İş fırsatlarını değerlendirirken katılımcıların %60’ı maaşa öncelik verirken, bunu kariyer gelişimi potansiyeli (%49), iş-yaşam dengesi (%39) ve şirket kültürü (%29) takip ediyor. Ayrıca, katılımcıların %71’i büyüme ve gelişmeyi temel mesleki ilham kaynağı olarak belirtiyor.

Bu içgörüler, yeni nesil halkla ilişkiler yeteneklerinin farklı motivasyonlarını vurgularken sektör liderlerine en iyi yetenekleri çekmek ve elde tutmak için yaratıcılığı beslemenin, anlamlı etki sunmanın ve büyüme fırsatları sağlamanın önemine işaret ediyor.

GWPR 2024 Endeksi Kadınların Yönetime Katılma Beklentisinin Devam Ettiğini Vurguluyor

İletişim alanında çalışan kadınların dünya genelindeki konumunu ölçen ankete dayalı bir rapor olan GWPR 2024 Index’in öne çıkanları da zirvede paylaşıldı. Sektörde çalışan kadınları etkileyen sorunları inceleyen ve iş yerinde toplumsal cinsiyet eşitliğine yönelik ilerlemeyi izleyen endekse göre, esnek çalışmanın olumlu faydaları çalışanlar tarafından geniş ölçüde kabul görüyor. Katılımcıların kurumlarının esnek çalışmaya olumlu yaklaştığını düşündüğü ancak bu görüşün giderek azaldığının tespit edildiği belirtildi. Son birkaç yılda esnek çalışma alanındaki artışa rağmen, yönetim kurullarının çoğunluğunun erkek egemenliğinde kalması nedeniyle değişimin yavaş ilerlediğinin altı çizildi.

Kadınların yönetim kurulunda yer almasının iş dünyası için olumlu bir beklenti olmaya devam ettiğini de endeks ortaya koyuyor. Katılımcıların yüzde 80’i yönetim kurulunda kadınların olmasının halkla ilişkiler sektöründeki çalışma pratiklerini iyileştirmeye yardımcı olduğuna inanıyor (2023’te de %80). Yüzde 80’i yönetim kurulu odasında kadınların olmasının şirketin yaratıcılığını artırdığını (2023’te %77) ve yüzde 80’i şirket verimliliğini de artırdığını düşünüyor (2023’te %78).

ICCO Global Summit, bu yıl İstanbul’da dünyanın dört bir yanından profesyonellerin ve sektör liderlerinin bağlantı kurmasına olanak tanıdı. Konferans katılımcıları 9 Ekim akşamı Feriye Restoran’da düzenlenen gala yemeğinde bu amaçla bir araya geldiler. Konferans bitiminde ise gelecek yıl ICCO Global Summit’in Hindistan’da yapılacağı açıklandı.

Uluslararası İletişim Danışmanlığı Birliği – ICCO Hakkında

Uluslararası İletişim Danışmanlığı Birliği – ICCO, iletişim danışmanlığı alanında dünya çapında profesyonel ve etik standartları yükseltmek amacıyla faaliyet gösteren sektörün en önde gelen kâr amacı gütmeyen kuruluşudur.

40 ulusal halkla ilişkiler derneği tarafından desteklenen ICCO, 82 ülkede 3.000’den fazla ajans üyesiyle iletişim çerçevesinde küresel birlik organıdır.

Birlik tarafından her yıl farklı bir ülkede organize edilen ICCO Global Summit, dünyanın her yerinden PR ajansı liderlerini ve iletişim uzmanlarını bir araya getirerek iki gün boyunca içgörü, tartışma ve network oluşturma imkanı sunmaktadır.