İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği Genel Kurulu Yeni Yönetim Kurulu’nu seçti
İletişim Danışmanlığı sektöründeki kurumların Türkiye’deki tek temsilcisi konumunda bulunan ve sektörün önde gelen 27 şirketini aynı çatı altında buluşturan İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği – İDA’nın Olağan Genel Kurulu yapıldı. Genel Kurul’da iki yıl görev yapacak olan yeni Yönetim Kurulu, Denetim Kurulu, Danışma Kurulu ve Etik Kurulu üyeleri belirlendi.
İstanbul, 5 Aralık 2014 – Uluslararası İletişim Danışmanlığı Örgütü – ICCO’nun Türkiye kanadını oluşturan İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği’nin yeni Yönetim Kurulu Başkanı Işıl Arıdağ (Ünite İletişim) oldu.
İDA’nın yeni Yönetim Kurulu’nda asil üye olarak Dr. Arın Saydam (Bersay İletişim), Emine Çubukçu (Ogilvy Halkla İlişkiler), Esra Şengülen Ünsür (Artı) ve Özge Uzun (Lobby PR) yer aldı.
Melek Manisalı (M3 Halka İlişkiler), Ufuk Çarşıbaşı (Communication Partner), Serhat Özkütükçü (Denove PR), Seda Yalçın (Weber Shandwick) ve Mustafa Kaya (Lorbi Tanıtım), Yönetim Kurulu yedek üyeleri olarak seçildi.
Denetleme Kurulu, Nihal Aydoğan (Medyaevi), Ertuğrul Kale (Greenactive) ve Necla Zarakol’dan (Zarakol) oluştu. Etik Kurulu üyeleri, Barika Göncü (BG İletişim), Cengiz Turhan (Grup 7) ve Meral Saçkan (MPR) oldu. Danışma Kurulu ise İDA’nın kuruluşundan bugüne kadar başkanlık görevini üstlenen Meral Saçkan (MPR), Necla Zarakol (Zarakol), Cengiz Turhan (Grup7), Figen İsbir (Excel İletişim) ve Cem İlhan’dan (Tribeca) oluştu.
Başkan Işıl Arıdağ: “Sürdürülebilir ve verimli büyümek için sağlıklı ve güçlü zemin hedefliyoruz”
İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği yeni Yönetim Kurulu Başkanı Işıl Arıdağ, Genel Kurul’da üyelere şu değerlendirmeyi yaptı: “Sektörümüzün hak ettiği konuma kavuşması için daha sağlıklı ve güçlü bir zemin yapılandırmak, önceliğimiz olacaktır. Sürdürülebilir ve verimli büyümek, ancak güçlü bir sektörde mümkündür. Finansal güçlenmemiz, insan kaynağımıza, eğitime, teknolojiye hakkıyla yatırım yapmak, hizmet kalitesini yükseltmek, hissedarlar, çalışanlar, müşteriler, medya ve toplum için değer yaratmak demektir.
İletişim ortağı olduğumuz kurum ve markaların toplamını dikkate alırsak, Türkiye’nin ekonomik ve sosyal gelişimine etkimizin ne kadar büyük olduğunu görmemiz mümkündür. Bu başarıdaki payımıza odaklanmalıyız. Toplam ekonomik değerimiz ve yarattığımız istihdamın yanı sıra ürettiğimiz gerçek değer budur.
Bu güçlü ortamı etik ve sorumlu bir anlayışla doğru yönetmek vazifemizdir. İtibarımız, bu gücümüzde saklıdır. Amacımıza ulaşmanın yegâne yolunun ortak akılla, uyumlu bir işbirliği içinde çalışmamızdan geçtiğine inanıyoruz. Yönetim Kurulu olarak, asil-yedek demeden birlikte çalışmak üzere anlaştık. Bu yıl kurulan Danışma Kurulu ayrıca büyük şansımız. Etik Kurul’un varlığı ise büyük bir değer…
Dünyada sektörümüz vazgeçilmezdir; tanımı ve değeri çok net bilinmekte, saygı duyulmaktadır. Türkiye’de var olan potansiyeli en kısa zamanda enerjiye çevirmek için, değerli paydaşlarımız kurumlar, çalışanlarımız, medya, kamu yetkilileri, akademik çevreler ve fikir önderleri ile birlikte sağlıklı, sürdürülebilir ve verimli büyümenin yöntemlerini ortak bir anlayışla belirleyecek ve hayata geçireceğiz.”
İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği – İDA’dan 2 önemli atılım:
Danışma Kurulu ve Etik Kurulu hayata geçirildi
Halkla İlişkiler ve İletişim Danışmanlığı sektörünü geliştirmek, itibarını artırmak ve hizmet standartlarını yükseltmek hedefleri doğrultusunda faaliyet gösteren İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği’nde bu yıl önemli bir değişikliğe gidilerek, İDA’nın kuruluşundan bugüne kadar liderliği üstlenen Başkanlar’dan oluşan Danışma Kurulu hayata geçirildi. Danışma Kurulu, Yönetim Kurulu ve üyelerine deneyimleri ile değer katacak, kıymetli bilginin sürekliliğini sağlayacak.
İDA ayrıca, sektörde haksız rekabete, kayıt dışı faaliyete ve etik dışı davranışlara karşı bilinç yaratmak amacı doğrultusunda bir de Etik Kurul oluşturdu. Kurulduğu günden beri Meslek Ahlak İlkeleri’ni benimseyen İDA, üye olmak isteyen şirketlerden, üyeliğe kabul şartı olarak Meslek Ahlakı İlkeleri’ni imzalamasını bekliyor. IPR, IPRA, CERP ve ICCO tarafından benimsenen meslek ahlakı ilkelerinin ve bildirgelerinden uyarlanarak hazırlanan bu belge, İDA üyelerinin iletişim danışmanlığı mesleğinin profesyonel değerlerini ve itibarını korumak amacını içeriyor.
Editöre Not:
İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği – İDA Hakkında
İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği – İDA, üyesi şirketlerin, içinde bulunduğu halkla ilişkiler sektörünü geliştirmek, genişletmek ve itibarını artırmak, sektörde haksız rekabete, kayıt dışı faaliyete ve etik dışı davranışlara karşı bilinç yaratmak, sektörden hizmet alan kuruluşların, sektör hakkında doğru bilgilere ulaşmasını sağlamak, üyelerinin, mesleğin ve piyasanın sorunları karşısında dayanışmalarını ve rekabet ortamını zedelemeden ortak hareket etmelerini, uluslararası hizmet standartlarına ve etik kodlara uyarak örnek olmalarını, mesleki performanslarını ve yönetim becerilerini artırarak hizmet kalitelerini yükseltmelerini sağlamak amacıyla kurulmuştur. İletişim Danışmanlığı sektörünün Türkiye’deki kurumsal temsilciliğini yapan ve sadece şirketlerin üye olduğu İDA, aynı zamanda Uluslararası İletişim Danışmanlığı Örgütü-ICCO’nun Türkiye kanadını oluşturmakta ve temsil etmektedir. https://www.ida.org.tr/
İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Işıl Arıdağ Hakkında
1960 yılında İstanbul’da doğan Işıl Arıdağ, 1978 yılında Robert Kolej’den mezun oldu. Yükseköğrenimini 1982 yılında Boğaziçi Üniversitesi İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü’nde tamamladı. Psikoloji dalında lisansüstü eğitimi aldı. Reklam ve halkla ilişkiler alanında çeşitli profesyonel görevlerini takiben, 1998 yılında, ulusal ve uluslararası lider kurum ve markalara iletişim danışmanlığı hizmeti sunan ÜNİTE İletişim’in kurucu ortağı oldu. 2010-2012 döneminde İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği-İDA Yönetim Kurulu üyesi olarak sektör adına sorumluluk üstlendi. 2002-2006 yılları arasında Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde yarı zamanlı öğretim üyeliği görevini yürüttü. Şu anda, ÜNİTE İletişim olarak iletişim danışmanlığı, CreativeUnit ve CoffeeShop markalarıyla da reklam, etkinlik yönetimi ve dijital iletişim alanlarında ‘bütünleşik iletişim yönetimi’ sunmak üzere yapılanan UNITE Yürütme Kurulu Başkanı olarak iş hayatında aktif rol almaktadır.
İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Arın Saydam Hakkında
Lisans eğitimini Boğaziçi Üniversitesi Sosyoloji Bölümü’nde, yüksek lisans eğitimini ise İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım programında tamamlayan Dr. Arın Saydam, Yüksek lisans programı ayrıntılarından oluşan “Kurumsal İtibarınızdan Kaç Sıfır Atabilirsiniz?” adlı kitabı 2004 yılında yayımladı. 2008 yılında Prof. Dr. Filiz Balta Peltekoğlu ile birlikte hazırladığı “Sektörün Penceresinden Halkla İlişkiler” kitabı yayımladı. 2008-2009 yıllarında İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nde 4. sınıf öğrencilerine Medya Ölçümleri ve Araştırmaları” dersine giren Saydam, LSPR ve PRCI’da (şimdiki adıyla İDA) “Halkla İlişkilerde Kalite Standartları” ve “Kurum Yayıncılığı” üzerine dersler verdi. Türkiye Halkla İlişkiler Derneği üyesi olan Arın Saydam, yönetim sorumluluğu çerçevesinde, iletişim danışmanlığı ve kurum yayıncılığı alanlarında süreçlerin standartlaştırılması çalışmalarıyla her iki sektörde ilk olan ISO 9001 belgesinin alınmasında aktif rol oynadı. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım programında 2014 Mayıs ayında Doktora unvanı alan Saydam’ın, ‘Sürdürülebilir İletişimin Kurumsal Sürdürülebilirliğe Etkisi’ üzerine hazırladığı doktora tezi, sektör çalışanları ve öğrencilerinin yararlanması adına kitap haline dönüştürülüyor. Kesişim Yayıncılık ve Tasarım Hizmetleri’nde de Yönetim Kurulu Başkan Vekilliği ve Bersay İletişim Enstitüsü Yönetim Kurulu Başkanlığı’nı üstlenen Saydam, 2012 yılı itibarıyla Bersay İletişim Grubu Ajans Başkanı görevini yürütüyor.
İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Emine Çubukçu Hakkında
Yirmi yıllık reklamcılık, halkla ilişkiler ve lobicilik deneyimini Ogilvy PR’a taşıyan Emine Çubukçu araştırma ve etkin mesaj geliştirmeyi entegre eden stratejilerin geliştirilmesi; etkili kamu politikalarının ve konu yönetimi inisiyatiflerinin oluşturulması, kriz yönetimi yaklaşımlarının planlanması ve hayata geçirilmesi ile reklam marka ve medya kampanyalarının yönetimi konularında deneyimli bir iletişim uzmanı. Ogilvy PR’a katılmadan önce Amerika Washington DC’de Aman and Associates’te Müşteri Grubu Yöneticisi olarak görev yapan Çubukçu burada çalıştığı yıllar süresince aralarında Lifetime Television for Women (Kadınlara Yönelik Şiddeti Durdurun Kampanyası), TNT,mediamattersforamerica.org, breastcancer.org ve çeşitli STK’ların da bulunduğu çok sayıda müşteriye hizmet verdi. Çubukçu, Türkiye’de Statu ve Ajanstek (PepsiCo Inc. in Turkey) reklam ajanslarında Müşteri Direktörü olarak çalıştı, ayrıca Select-BDDP’de Müşteri Süpervizörü olarak görev aldı. Lisans eğitimini Mimar Sinan Üniversitesi’nde tamamlayan Çubukçu’nun, İstanbul Üniversitesi’nden MBA derecesi bulunuyor. 2009 yılı itibarıyla Ogilvy Halka İlişkiler Genel Müdürü görevini yürütüyor.
İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Esra Şengülen Ünsür Hakkında
Marmara Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi’nde aldığı lisans eğitiminin ardından Galatasaray Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümü’nde yüksek lisans eğitimine başladı. Aralarında Tarih Vakfı, Türkiye Aile Planlaması Derneği gibi farklı alanlarda faaliyet gösteren sivil toplum kuruluşlarında görev aldı ve 2000 yılında halkla ilişkiler dünyasına adım attı. Türkiye’nin saygın ajanslarında deneyim edinmesinin ardından Artı İletişim Yönetimi’nde göreve başladı. Halen, finanstan hızlı tüketim ürünlerine, sanayiden turizme pek çok sektörden yerli ve uluslararası kuruma iletişim danışmanlığı hizmeti veren Artı’nın yönetici ortakları arasında yer alıyor. 2011 yılında Türkiye’nin ilk ve tek nöropazarlama şirketi ThinkNeuro’nun kurucuları arasında yer alan Ünsür, İngilizce ve Fransızca biliyor. 2005 yılı itibarıyla Artı İletişim Yönetimi Yönetici Ortağı görevini yürütüyor.
İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Özge Uzun Hakkında
Lisans eğitimini Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi İspanyol Dili ve Edebiyatı Bölümü’nde tamamladıktan sonra İspanya’da çeşitli eğitim programlarına katıldı. 2002 yılında, aile şirketi Lobby İletişim ve Etkinlik Danışmanlığı’nda iş hayatına atıldı. Şirketin ikinci kuşak temsilcisi olarak, Lobby’nin büyüme alanlarının lobi, etkinlik yönetimi ve iletişim danışmanlığı olarak tespiti ve bu yönde gelişimi sürecine liderlik etti. 2011 yılında şirketin genel müdürlüğünü üstlenen Özge Uzun, halen Lobby’nin müşteri portföyünde bulunan 50’ye yakın marka ve kuruma hizmet veren yapıya liderlik etmektedir. 2012’den bu yana İDA’da görev alan Özge Uzun, çeşitli üniversite ve eğitim kurumlarının davetlisi olarak sektörel deneyim ve bilgilerini halkla ilişkiler bölümü öğrencileriyle paylaşmaktadır. Bir erkek çocuk annesi olan Özge Uzun, İspanyolca ve İngilizce bilmektedir.