İletişim Dünyasının ve Markaların Gündemini Takip Edebileceğiniz Platformlar

 

Karantina günlerinde tüm dünyada markalar ve iletişim dünyasından gelişmeleri, tartışmaları ve araştırmaları, gelecek iç görülerini takip edebileceğiniz bloglar vehaber sitelerini sizler için derledik. Her birine isimlerinin üzerine tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Provoke –  PRovoke, halkla ilişkiler mesleğinde otuz yılı aşkın deneyime sahip olan Paul Holmes tarafından 2000 yılında Holmes Report adıyla kuruldu. PRovoke, halkla ilişkiler eğilimleri ve sorunları hakkında makaleler ile gelişmiş raporlama ve analizlere yer açıyor.

PRWeek – PRWeek, online ve basılı faaliyetler ile sosyal medyayı kapsayan bir yayıncılık modelini izliyor. Son dakika haberleri, analizler ve görüşler PRWeek.com’da yer verilirken; kahvaltı brifingi, haftalık online sürümü, Twitter ve Facebook aracılığıyla da yayımlanıyor. Baskı versiyonunda üst düzey yöneticiler kapak yıldızları olarak vurgulanıyor;  raporlar ve anketler ile desteklenmiş sorunları analiz ediliyor. PRWeek’te yuvarlak masa toplantıları, web yayınları ve sanal forumlar gibi çeşitli kaynaklara ulaşılabiliyor. Web sitesinde ücretli bir içerik stratejisi izleniyor.

PRSay – PRsay, PRSA’in iş becerilerini geliştirmeye, rekabet gücünü korumaya ve profesyonellerin kariyerini ilerletmesine yardımcı olmaya yönelik platformu olup aylık yayınlanan Strategies & Tactics’in de bir uzantısıdır. PRsay’de düşünce liderliği, kariyer tavsiyesi, özel etkinliklerin özeti ve PR alanında eğitimler bulunuyor. Okuyucularını yazarlarla etkileşime geçmeye, bakış açılarını değiştirmeye ve paylaşmaya teşvik ediyor.

PR Daily – Lawrence Ragan Communications, 1970 yılında “Ragan Report”un lansmanından bu yana iletişimcilere ve yöneticilere yönelik pratik bilgiler sunuyor. Daha sonra PR Daily adıyla bu platform üzerinden iletişim profesyonelinin kariyerlerinde ilerlemesine yardımcı olmaya, aynı zamanda hizmet ettikleri kuruluşların sesini de geliştirmelerine destek olmaya çalışıyor. Üst düzey küratörlü canlı ve sanal etkinlikler, iki liderlik konseyi, bir danışmanlık kolu ve hedefli bültenler içeren birden fazla adres gösteriyor.  Canlı etkinliklerde katılımcılara, önde gelen iletişimcilere, en iyi uygulamalara ve ağ fırsatlarına erişim sağlıyor.

Edelman – Edelman, global bir iletişim şirketi olarak faaliyet gösterirken, markalar ve sektörüme dair öngörülerini, araştırmalarını ve özel konuları web sitesi üzerinden takip etmek isteyenler için paylaşıyor.

Spinsucks – Spin Sucks, 2006 yılında Gini Dietrich tarafından bir blog olarak kuruldu. Ancak dijital ağı, ünü ve farkındalığa etkisi geliştikçe bu küçük blog kısa süre içinde PR ve pazarlama profesyonellerinin üye olabildiği bir topluluğa dönüştü. Siteden profesyonellerin özel konularda yazılarına ve podcast’lere ulaşmak mümkün. Sonraları kişisel gelişimi destekleyecek eğitimler de düzenleyen Spin Sucks, S.I. Newhouse School for Public Communications ile işbirliği içinde Spin Sucks Academy adıyla bir sertifika programını da 2020 yılında başlattı.

Arikhanson – Pazarlama ve iletişim danışmanlığı şirketi olan ACH Communications’ın yöneticisi Arik C. Hanson, önde gelen bir blog yazarı, podcaster, öğretim görevlisi ve çeşitli popüler etkinlik, konferans ve sosyal medya girişimlerinin kurucusu olarak biliniyor. Arik’in blogu Talking Points (eski adıyla Communications Conversations) 10 yıldan fazla bir süredir yayınlanıyor ve PRWeb ve PRWeek gibi endüstri kuruluşları tarafından günümüzün önde gelen dijital pazarlama ve PR bloglarından biri olarak tanınıyor. Yayınları sık sık PR Daily, Social Media Today, Business Insider ve Ragan.com gibi sitelerde yayınlanıyor. Arikhanson adlı web sitesi üzerinden de blog yazıları, podcastleri ve eğitimlerine ulaşmak mümkün.

IPRN  – IPRN, iletişim ve halkla ilişkiler ajanslarından oluşan ve 28 ülkede 40’tan fazla üyesi bulunan uluslararası bir ağdır.  Bu ağın web sitesinden ulaşılabilen blogda, iletişim dünyasına dair konularda özel içerikler paylaşılıyor.

ICCO Blog – Uluslararası İletişim Danışmanlığı Birliği (ICCO), 66 ülkeyi temsil eden derneklerin ve iletişim danışmanlarının sesi olan bir ağdır. Web sitesinde yer alan blog üzerinden bu ağa dahil olan herkes deneyim ve görüşlerini paylaşıyor.