Koronavirüs Sürecinde Markalar Satış Değil Öncülük Yapmalı

“Pandemi yüzünden evde kalıyoruz.  Bu süreçte yapılabilecek bazı öneriler.”

COVID-19 nedeniyle satış yapmaya çalışan şirketlerden veya virüsle ilgili politikalarının ne olduğunu anlatmaya çalışan şirketlerden gelen maillerden bıktınız.

Öncelikle liderlere ihtiyacımız var.

Koronavirüse ülkenin dikkatini çektiği ve bunun ne kadar ciddi olduğuna inanmasına büyük katkısı olduğu için NBA’nın hakkını teslim etmeliyiz. NBA acil harekete geçti ve bu hareketi o kadar doğru yaptı ki; logosunun üstüne maske koymadı veya logosunda isminin olduğu kısmı atmadı.

Harekete geçen markalar, insanların hayran oldukları markalardır.  NBA’nin izlediği yolu birçok marka takip etti.

Kapitalist bir ülkede, lider olabilmek için harekete geçen daha fazla markaya ihtiyacımız var. Markalara, sporculara ve müzisyenlere tapan ama politikacılara o nispette güvenmeyen bir toplumuz. Bu şu anlama geliyor, şirket liderleri markalarının yardım etmek için neler yapabileceğini acil olarak düşünmelidirler. İşte, açıkça öne çıkan ilham verici ve sürekli büyüyen şirketler listesi.

Değişim Anı

Bu andan itibaren çok daha iyi anlayacağız, hangi liderler öne çıkıp toplumu doğru yöne götürüyor; yenilikçiler ve düşünürler ekiplerini nasıl yönlendiriyor.  Kaç tane C_Suit yöneticisi insan sağlığını kardan daha önde tutuyor? Gerçek markaların böyle zamanlarda parlayan değerlere sahip olması gerekir. Çoğu tüketici, farklı şirketlerin sadece kendi işleri hakkında endişelendikleri yerine dünyaya nasıl yardımcı olduklarını görmek istiyor. Yapması zor, ama ülkenin ihtiyacı olan bu.

Marka liderlerinin uygulayabileceği birkaç fikir:

Maskeler

Spor ve moda markaları, üzerinde logo bulunan maskeler oluşturabilir. Kendine odaklanmış gibi görünebilir, ancak insanlar yüzlerini istek uyandıran bir marka ile örtmek konusunda daha iyi hissedebilirler. Fanatikleri, daha önce MLB üniformalarını yapmak için kullanılan malzemeyle maskeler yapacağını söyledi.

Vantilatörler

Daha fazla araba şirketi vantilatör üretebilir. GM ve Tesla zaten bunu yapıyor. Şirketiniz cumhurbaşkanı talep etmeden bunu yapabilir mi?

Bağışlar

İhtiyacı olan hastaneler sağlık kuruluşları, ön saflarda çalışan sağlıkçılar için bağış yapın. Starbucks gibi büyük markalardan birkaçı, akıllı reklamlar üretmekten daha fazlasını yapıyor.

Markalar, ünlüler ve müzisyenler, influencerler sosyal kanallarını doğruları ve gerçekleri sunan yerel liderler için birer kaldıraca dönüştürebilir. Haber kanallarımız ve federal hükümetimiz siyasete ve cumhurbaşkanının söylediklerini ya da yapmadıklarını tartışmaya odaklandıkça, markalar, marka tonları bu olmasa bile gerçekler savaşına öncülük edebilirler.

İyi Niyet Avı

Başkalarını ilk sıraya koyun, her şey geçtiğinde markanızı lider olarak hatırlayacaklar ve size destek olacaklar. Ve hepsi geçecek, bu yüzden kısa vadede markanızı ucuzlatmayın.

İnsanların lider aradığı ve lidere ihtiyacı olduğu açık. C-kademeniz öncülük edebilir mi? C-kademeniz markanızı bugünlere getirenlere destek olabilir mi? Sorun kendinize ve onlara, sadece akıllı bir pazarlama taktiği değil, eylem olan bir fikir götürün.

Ve sonra her şey bittiğinde, marka lideri olmaya devam etmeyi unutmayın. Pek çok kişinin sosyal medyada yapmak istediği gibi “markanızı kitlenize vermeyin”. Ayakta kalmayı başarın. Kriz anında hızlı ve kısa karlar ve satışlar peşinde koşmayın.

Kapitalizmin ve şirketlerin sadece kâr için değil, insanlar için olabileceğini gösterin.

Menşeği: Bu makale 4 Nisan 2020 tarihinde PRNews’te yayınlanmış Seed Factory Kurucu Ortağı Mark Sorensen’ın makalesinin kısaltılmış çevirisidir.

Kaynak: https://www.prnewsonline.com/coronavirus-leaders-do-good-Sorenson